Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Comença el 7è Concurs de Relats Curts de TMB amb motiu de la diada de Sant Jordi
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.03.2013
Premsa TMB

Comença el 7è Concurs de Relats Curts de TMB amb motiu de la diada de Sant Jordi

Imatge
Diada de Sant Jordi
Diada de Sant Jordi
< >Diada de Sant Jordi
Diada de Sant Jordi

La 7a edició del Concurs de Relats Curts Online de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb motiu de la diada de Sant Jordi, ha començat avui amb l'obertura del lloc web interactiu relatscurts.tmb.cat, on els interessats poden participar-hi i on es recolliran i publicaran els originals presentats fins al 25 d'abril. Els relats, escrits en una sola pàgina (màxim de 3.500 caràcters), en català o en castellà, han de versar sobre alguna història viscuda o imaginada en un autobús o al metro. Els guanyadors s'emportaran iPads mini amb llibres electrònics i lots de llibres, i els finalistes una subscripció anual al club TR3SC.

Com a novetat, aquest any, a més de la categoria del relat lliure, també s'hi pot participar en tres categories més: Sant Jordi Tweet, Insta Relat i Salvador Espriu.

Els usuaris de Twitter poden escriure relats de menys de 140 caràcters explicant la llegenda de Sant Jordi d’una manera original, amb poques paraules però amb molta creativitat. Per entrar al concurs han de piular fer servir l’etiqueta #relatscurts.

Pel que fa a la categoria Insta Relat, els usuaris que hi vulguin participar han de penjar la seva fotografia feta al metro o al bus i etiquetada amb #relatscurts com en el cas anterior. Les fotos es podran pujar des d’Instagram i Facebook al microsite del concurs perquè el jurat les pugui valorar. Les imatges han de portar un titular i també poden anar acompanyades d’un text.

En el marc de la col·laboració de TMB amb el centenari del naixement de Salvador Espriu, en aquesta nova edició del Concurs de Relats Curts Online els participants també poden homenatjar un dels poetes més compromesos amb la seva terra, enviant els seus poemes de com a màxim 3.500 paraules.

Per facilitar la feina als participants TMB ofereix dos recursos molt inspiradors. D’una banda, a la xarxa social musical Spotify s’hi ha creat una llista amb música relaxant i instrumental per potenciar la imaginació dels participants. I al web del concurs s’hi pot trobar una secció anomenada “Trinomi fantàstic” que ofereix combinacions de paraules diferents per ajudar a crear la primera frase dels relats.

Compartir emocions i històries

El Concurs de Relats Curts Online de TMB és una fórmula original i participativa perquè els ciutadans de Barcelona i l'àrea metropolitana s'exercitin en l'escriptura i la lectura.

El lloc web creat per al concurs és interactiu i promou la participació i la viralitat, de manera que totes les obres que es rebin es puguin llegir instantàniament i es puguin reenviar les que més agradin o emocionin a través de Facebook i Twitter.

La intenció és, per tant, compartir les històries que es vagin publicant i, a la vegada, fer arribar situacions viscudes. L'admissió de relats es tanca el 25 d'abril i com l'any passat aquesta iniciativa es fa amb la col·laboració del Grupo Planeta i el Grup 62, a través dels segells editorials Booket i labutxaca.

Maria Barbal, presidenta del jurat

Un jurat presidit per l'escriptora Maria Barbal, autora de "Pedra de tartera" i "Càmfora", entre d'altres títols, triarà els relats finalistes de les diferents categories. Els guanyadors de les quatre categories s'emportaran un iPad mini, amb llibres electrònics, així com lots de llibres. Els finalistes també tindran una subscripció anual al club de cultura TR3SC.

A l'edició anterior del Concurs de Relats Curts Online de TMB es van presentar 2.756 narracions i va tenir un 15% més de participants respecte el 2011.

A més, com l’any passat tots els participants del concurs passaran a formar part del club exclusiu per als usuaris del transport públic JoTMBé, que ja compta amb 46.000 membres.
 

  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Diada de Sant Jordi
Diada de Sant Jordi
Descarrega l’arxiu (4.79 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Moment de la visita institucional a l'exposició 'Maria Canals, un Concurs amb ànima' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Exposició commemorativa al metro dedicada al Concurs Internacional de piano Maria Canals

Cultura i Oci

Últimes notícies

El bus turístic amb els jugadors del Barça cap a la plaça de les Drassanes / Foto: Twitter Canal Barça

Recomanacions de transport públic per a la celebració del títol de Lliga del Barça

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons