Header Top menu
Els canals de TMB van gairebé triplicar les vendes de títols el primer dia amb descompte
El títol més venut aquest 1 de setembre ha estat la T-usual, que ha multiplicat per vuit les vendes d’un dia ordinari; en segon lloc, les adquisicions de la T-Jove, fins a onze vegades més del que és habitual
Durant la jornada d’ahir, primer dia que es podien adquirir els títols integrats de transport amb preu bonificat, els canals de venda de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van registrar gairebé el triple de les transaccions habituals. En total, la ciutadania va adquirir 196.751 títols, la majoria (més del 93%) a les màquines distribuïdores de les estacions.
L’abonament més venut (gairebé 71.000 unitats) va ser la T-usual, que va multiplicar per vuit les vendes ordinàries. La va seguir (si bé amb un percentatge del total força més baix) la T-jove: els clients van adquirir 9.718 títols, onze vegades més la xifra habitual.
El canal de venda que es va utilitzar, molt majoritàriament, va ser la distribució a través de les màquines de les estacions (amb un 93% de les transaccions). També hi havia a disposició dels clients el web i l’app, que van servir de canal complementari de compra.
Pel que fa a les validacions a la xarxa de metro, van fregar les 982.000, un 18% més que el dia anterior. Part d’aquest augment té a veure amb el fet que es produïa el canvi de mes, de l’agost al setembre.
Com va destacar ahir la presidenta de TMB, Laia Bonet, encara seran necessaris uns dies per comprovar l’efecte de la rebaixa dels títols sobre la demanda del transport públic. Laia Bonet també va recomanar a les famílies que, en la mesura del possible, esglaonin la compra de títols, tenint en compte que dilluns 5 retorna a l’escola part de la comunitat educativa.