Header Top menu
Barcelona aposta pel transport públic de superfície amb la nova xarxa de bus
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presentat la nova xarxa de bus de Barcelona, una aposta sòlida per la modernització del transport públic de superfície i alhora un dels grans projectes de futur de TMB.
L’objectiu és obtenir una nova xarxa de bus adaptada a les necessitats del segle XXI que guanyi en eficàcia, eficiència i competitivitat. Milloraran les freqüncies de pas, la velocitat comercial, la regularitat i la fiabilitat, gràcies als nous traçats rectilinis de les línies i les mesures de prioritat. Es potenciarà la intermodalitat amb els altres transports públics i els sistemes d'informació als usuaris, mantenint els avantatges d'accessibilitat, proximitat i respecte pel medi ambient propis del bus.
Implantació progressiva a partir de la tardor
La implantació de la nova xarxa de bus començarà a la tardor amb la creació de 5 noves línies, dues de verticals en sentit mar-muntanya, dues d’horitzontals sentit Llobregat-Besós i una de diagonal. Comptaran amb novetats tecnològiques com la priorització semafòrica, la venda de bitllets a les parades, nous pals de parada alimentats per energia solar i equipats amb pantalles d’informació, així com la incorporació de pantalles tàctils que permetran obtenir informació en temps real de l’estat de la xarxa i planificar recorreguts.
Progressivament, s’aniran creant noves línies fins assolir la fita de 28 nous eixos d’altes prestacions amb 17 noves línies verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals, que es complementaran amb les línies interurbanes actuals, el Bus del Barri, les altres línies de proximitat i línies urbanes existents.
Es diferenciaran per la seva denominació, que combinarà lletres i números, i per una imatge característica en els vehicles, el mobiliari i la senyalització.
- ConceptesServeiServeiNova xarxa de busAnys2012