L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presentat la nova xarxa de bus de Barcelona, una aposta sòlida per la modernització del transport públic de superfície i alhora un dels grans projectes de futur de TMB.
L’objectiu és obtenir una nova xarxa de bus adaptada a les necessitats del segle XXI que guanyi en eficàcia, eficiència i competitivitat. Milloraran les freqüncies de pas, la velocitat comercial, la regularitat i la fiabilitat, gràcies als nous traçats rectilinis de les línies i les mesures de prioritat. Es potenciarà la intermodalitat amb els altres transports públics i els sistemes d'informació als usuaris, mantenint els avantatges d'accessibilitat, proximitat i respecte pel medi ambient propis del bus.
La implantació de la nova xarxa de bus començarà a la tardor amb la creació de 5 noves línies, dues de verticals en sentit mar-muntanya, dues d’horitzontals sentit Llobregat-Besós i una de diagonal. Comptaran amb novetats tecnològiques com la priorització semafòrica, la venda de bitllets a les parades, nous pals de parada alimentats per energia solar i equipats amb pantalles d’informació, així com la incorporació de pantalles tàctils que permetran obtenir informació en temps real de l’estat de la xarxa i planificar recorreguts.
Progressivament, s’aniran creant noves línies fins assolir la fita de 28 nous eixos d’altes prestacions amb 17 noves línies verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals, que es complementaran amb les línies interurbanes actuals, el Bus del Barri, les altres línies de proximitat i línies urbanes existents.
Es diferenciaran per la seva denominació, que combinarà lletres i números, i per una imatge característica en els vehicles, el mobiliari i la senyalització.