Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Avui s’inicia el tall parcial al tram Bogatell-Barceloneta de l’L4 del metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.03.2024
Premsa TMB

Avui s’inicia el tall parcial al tram Bogatell-Barceloneta de l’L4 del metro

Des d'aquest 28 de març i fins a l’1 d’abril, quedarà inhabilitada la circulació entre les estacions de Bogatell i Barceloneta per realitzar els treballs necessaris per a la instal·lació d’ascensors i altres elements d’accessibilitat a l’estació de Ciutadella-Vila Olímpica 

 

Avui ja hi ha informadors d’aquest tall en diverses estacions de l’L4 

Imatge
Fulletó de les afectacions pel tall. /Foto: TMB
Fulletó de les afectacions pel tall. /Foto: TMB
< >Fulletó de les afectacions pel tall. /Foto: TMB

El tram entre Bogatell i Barceloneta de la línia 4 de metro quedarà fora de servei durant cinc dies coincidint amb el període de Setmana Santa, concretament entre avui dijous 28 de març i el dilluns 1 d’abril, a causa dels treballs de preparació necessaris per al projecte de la millora de l’accessibilitat i adaptació de l’estació de Ciutadella- Vila Olímpica a les persones amb mobilitat reduïda. El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya està executant aquests treballs, amb una inversió de 5,8 milions d’euros. Aquesta obra inclourà la instal·lació de 3 ascensors per accedir des del carrer i vestíbul fins a les andanes, la millora de l’accés al tren amb el recrescut de l’andana i la implantació d’un itinerari per a invidents amb paviment tàctil diferenciat. Ara, per fer possibles aquestes millores, cal construir primer un pòrtic de protecció, que permetrà realitzar els futurs treballs sense necessitat d’interrompre el servei.

El tall deixarà sense servei el tram comprés entre Bogatell i Barceloneta tot i que la única estació que quedarà fora de servei serà la de Ciutadella- Vila Olímpica. Els usuaris podran, per tant, desplaçar-se entre La Pau i Bogatell per una banda, i entre Barceloneta i Trinitat Nova per l’altra. L’interval de pas de la línia 4 durant els dies feiners del tall (dijous 28/3 i dissabte 30/3) serà de 5 minuts. TMB calcula amb les dades existents que la mitjana de validacions diàries d’aquest període de vacances escolars al tram afectat és de 26.433 durant els feiners i de 28.270 els caps de setmana i festius. 

Serveis alternatius

L’alternativa principal és la pròpia xarxa de metro, amb intervals de pas d’entre 3 i 5 minuts en dies feiners. L’enllaç amb la línia 1 a Urquinaona i l’estació de Marina, situada a 500 metres de l’estació de Bogatell poden cobrir part del tram afectat. 

A més, TMB habilitarà un servei de bus especial que cobrirà el recorregut entre les estacions afectades pel tall parcial. Aquest Bus Especial de Bogatell a Barceloneta funcionarà durant l’horari del servei de metro tot i que no es garanteix l’enllaç entre aquest servei i el metro en les últimes sortides. El vehicle serà un bus articulat i la freqüència aproximada de pas serà de 3-4 minuts, en hora punta, imitant els intervals de pas de la xarxa de metro amb un temps de recorregut d’uns 25 minuts. En la seva direcció estació 

< M > Barceloneta, el recorregut serà des del carrer Pujades/Zamora - Marina - Av. Icària - Sardenya  i Dr. Aiguader/Pla Palau. En direcció estació < M > Bogatell anirà des del carrer Dr. Aiguader/Pla Palau - Dr. Aiguader - Pl. Voluntaris Olímpics - Marina - Pallars – Àvila i Pujades/Zamora. D’igual manera les línies de bus 6, 59, H14, H16 i D20 recorren el tram fora de servei.

Informació i atenció a l’usuari

El tall de servei vindrà acompanyat de diferents accions informatives per difondre l’afectació adequadament i garantir que les persones usuàries estiguin informades i entenguin les alternatives de mobilitat. Des d’avui i fins dimecres, s’iniciarà una campanya amb informadors, presents de 7 a 21 hores a les estacions del tall i a cinc estacions més de L4 (Urquinaona, Joanic, Alfons X, Poble Nou, Jaume I i Llucmajor), entre les 7 i les 10 del matí, i entre les 17 i les 20 hores de la tarda. Durant el tall, els informadors estaran presents entre els dies 28 de març i 1 d’abril, a les tres estacions afectades i a Urquinaona. Dijous i divendres hi seran des de les 5-6 hores del matí fins a les 21 hores, i els festius des de les 12 fins a les 15 hores i de les 18 a 21 hores.

A banda d’aquesta campanya d’informadors, hi haurà senyalització estàtica, amb cartellera per indicar les principals alternatives de mobilitat a les estacions afectades, fulletons informatius i informació sobre el tall a la megafonia i a les pantalles d’informació d’estacions i trens. A més, pel que fa a l’àmbit virtual, es crearan elements específics als canals digitals i xarxes socials per acompanyar la informació i el planificador de viatge de la TMBApp, Vull anar, s’actualitzarà amb la informació del tall com una eina més del servei. 

 

Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsBarcelonetaBogatellCiutadella / Vila OlímpicaServeiL4Anys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Fulletó de les afectacions pel tall. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (79.62 KB)
Bus Especial Tall L4 Setmana Santa. / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (33.67 KB)
Alternatives Tall L4 Setmana Santa. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (43.97 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (235.07 KB)
Tall línia 4 setmana santa . /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (34.08 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport

Últimes notícies

Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons