Header Top menu
Avui comencen les obres de la segona fase de remodelació de la línia 5 de metro
Durant el mes de juliol i agost s’executaran també treballs a les estacions de Liceu i de Drassanes de la línia 3 per tal de seguir avançant en el procés que elimina l’amiant de totes les instal·lacions de TMB
Avui, 1 de juliol, comencen les obres de la segona fase de remodelació de la línia 5 de metro. Entre l’1 de juliol i el 31 d’agost s’executaran els treballs que han de permetre renovar fins a 3 quilòmetres de vies (12.000 metres lineals de carril), d’una infraestructura que data de l’any 1960. Els treballs, que han suposat una inversió de 15 milions d’euros, es realitzaran en dos trams dintre del període establert: el primer anirà de l’1 de juliol al 31 de juliol i deixarà fora de servei el tram des de La Sagrera fins a Horta. El segon comprendrà el període entre l’1 d’agost i el 31 d’agost, i farà que el tall inclogui la mateixa estació d’Horta deixant fora de servei tot el tram entre La Sagrera i El Carmel.
Retirada de l’amiant a l’L3
De la mateixa manera, seguint amb el pla de TMB per eliminar l’amiant de tots els vehicles i instal·lacions del metro, aquest estiu es realitzaran actuacions a les estacions de Liceu i de Drassanes, ambdues de l’L3. Les feines començaran a Liceu de l’11 al 19 de juliol i els trens no efectuaran parada en aquesta estació en direcció a Zona Universitària. Posteriorment, del 20 al 31 de juliol els trens no s’aturaran a Liceu, però ara en el sentit contrari, en direcció a Trinitat Nova.
Ja a l’agost, de l’1 al 17, l’estació de Drassanes quedarà directament sense servei per poder portar a terme les tasques d’eliminació dels materials amb amiant. En aquesta ocasió, donada la proximitat de les estacions properes, no hi haurà servei de bus llançadora durant aquest període de temps en el qual Drassanes quedarà fora de servei.
Aquestes feines per eliminar l’amiant es realitzaran complint totes les mesures de seguretat i amb el mínim d’afectacions possibles al servei de la xarxa de metro. Formen part del pla de desamiantatge de l’entitat, que mostra un cop més el compromís de TMB per acabar amb l’asbest a tota la xarxa. De fet, recentment van arribar els primers trens de la sèrie 7000, que permetran eliminar aquest material dels vehicles a la xarxa de metro. Així mateix, per Setmana Santa, durant la primera fase de les obres de renovació integral de la via a l’L5, es va eliminar també l’amiant de l’estació de Maragall.
Alternatives de mobilitat a la línia 5
Durant les obres a la línia 5 s'oferirà la xarxa de metro com a alternativa de mobilitat més eficient, i es reforçaran fins a un 20% (depenent de la franja horària) les línies 1, 2, 3 i 4 respecte a l’oferta habitual. Tant al juliol com a l’agost es disposarà d’un servei complementari d’autobusos llançadora amb un recorregut similar al de l’L5. Es posaran en servei 19 vehicles articulats per donar el màxim de freqüència en un recorregut complementari als trams afectats, sense col·lapsar el trànsit de la zona afectada. Les línies de bus de la zona afectada pel tall, especialment la V27 i la D50, també ofereixen un servei complementari al de la llançadora.
Al mes d’agost, coincidint amb l’extensió del tall fins a l’estació d’Horta, i a causa de la complexa orografia del terreny, s’oferirà un segon servei de llançadora entre el Carmel i la citada estació d’Horta. Aquests vehicles enllaçaran amb els serveis de bus articulat que ja anaven cobrint el tram afectat durant el juliol.
Beneficis de les obres
La renovació de les vies permetrà millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències originades en la infraestructura i solucionar el problema de les vibracions que afecten actualment diversos sectors d’aquests barris per on passa la línia. Un cop finalitzada l’obra, s’aconseguirà un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.