Redacció

Destacat paper del transport públic en la Cimera del Clima COP22

Fins al 18 de novembre s'està celebrant a Marràqueix la 22a Conferència de les Parts de la Convenció de l'ONU sobre Canvi Climàtic (COP22). El sector del transport públic hi ha participat activament. 

Els professionals del transport sostenible de tot el món s'han reunit aquests dies a la ciutat marroquina de Marràqueix amb motiu de la celebració de la Cimera del Clima COP22, per conversar durant tres dies sobre l'acció concreta que aquest sector pot prendre per combatre el canvi climàtic.

Així ho relata la UITP, que ha participat en aquestes discussions relacionades amb un sector responsable, en el seu conjunt, d'una quarta part de les emissions del món. 

En una de les sessions, el secretari general de la UITP, Alain Flausch, va presentar l'estratègia de l'associació de duplicar la quota de mercat del transport públic d'aquí a l'any 2025. "Hem de convèncer la gent perquè abandoni els seus cotxes —almenys en les zones urbanes— i agafi el transport col·lectiu. Per això, cal crear alternatives viables per a la gent", va argumentar.

Jean-Pierre Loubinoux, director general de la UIC, que representa la indústria ferroviària, va parlar dels plans de la indústria per reduir les emissions en un 60% el 2050. Segons va indicar, la indústria ha aconseguit una reducció de més del 30% de CO² des del 1990.

L'ONCF, els ferrocarrils del Marroc, també va destacar els seus esforços ambientals, i va assenyalar que un passatger de tren emet set vegades menys CO² que un viatger de cotxe. I és que Marràqueix també s'enfronta als seus propis problemes en termes de mobilitat, i és per això que la ciutat va compartir els plans de desenvolupament de la seva xarxa de transport públic, així com un projecte per introduir una flota de motocicletes elèctriques compartides.

Descarbonitzar el transport públic

També es va parlar sobre la necessitat d'establir una visió comuna per descarbonitzar el sector del transport per a l'any 2050, per millorar la qualitat de l'aire urbà, i es va debatre sobre què ha de fer el sector del transport per aconseguir l'objectiu de limitar l'augment de la temperatura d'1,5 graus i la forma de vincular l'acció de transport a les accions climàtiques més àmplies per complir els objectius de desenvolupament sostenible de l'ONU per al 2030.

Durant l'última jornada, el diumenge 13 de novembre, el debat es va centrar en la multimodalitat i la recerca de formes de reduir les emissions de carboni urbanes. El repte, van explicar, consisteix a limitar l'augment previst de les emissions en un context on les taxes de motorització individuals segueixen augmentant, juntament amb el creixement en el desenvolupament econòmic. 

Darrera modificació: 
16.11.2016

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies