Redacció

El Consell d’Europa designa el 2021 com l’Any del Ferrocarril

Les institucions comunitàries aposten pel transport ferroviari com a opció verda i segura capaç de prestar servei fins i tot en moments de crisi.

L'any vinent serà l'Any Europeu del Ferrocarril, amb tota una sèrie d'esdeveniments i altres iniciatives per promoure aquesta forma de viatjar verda, còmoda i segura. Ho va decidir formalment el 18 de desembre el Consell Europeu, a proposta de l'Eurocambra, com una manera d'augmentar la proporció de persones i mercaderies que viatgen per ferrocarril, d'acord amb els objectius del Pacte Verd Europeu.

L'Any del Ferrocarril promourà els trens de tot tipus com un mode de transport sostenible, innovador i segur, capaç de garantir els serveis essencials fins i tot en moments de crisi. Això ha quedat demostrat amb el paper estratègic que està exercint el ferrocarril en el manteniment de connexions crucials durant la pandèmia de Covid-19 per al transport tant de persones com de béns essencials.

Altres objectius per a l'any seran la sensibilització sobre la dimensió transfronterera europea del transport ferroviari i l'augment de la seva contribució a l'economia, la indústria i la societat de la UE.

Desafiament ambiental

El transport és responsable d'una quarta part de les emissions de gasos d'efecte hivernacle de la UE, un volum que continua augmentant. Per assolir l'objectiu de la neutralitat climàtica d'aquí al 2050, recollit en el Pacte Verd Europeu i ratificat pel Consell Europeu, les emissions procedents del transport s'han de reduir en un 90%.

Un viatge per ferrocarril emet molt menys CO2 que un viatge equivalent per carretera o per via aèria, i el ferrocarril és l'únic mode de transport que ha anat reduint sistemàticament les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle des del 1990. En l'actualitat, el 75% del transport interior de mercaderies s'efectua per carretera.

Darrera modificació: 
28.12.2020

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies