Header Top menu
TMB s’incorpora al col·lectiu d’empreses impulsat pel Parc de Recerca de la UAB
La xarxa pretén ser un espai de diàleg per donar resposta als reptes i necessitats de les empreses en la recerca, el talent i la connexió amb el territori
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’ha sumat al col·lectiu d’empreses UAB, una iniciativa impulsada des del Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona per tal d’impulsar la col·laboració de les empreses del territori amb la Universitat, i millorar així la transferència de coneixement cap a la societat. Es tracta d’un espai de connexió per donar resposta als reptes i necessitats de les empreses en tres àrees clau per a la innovació: la recerca, el talent i la connexió amb el territori.
El col·lectiu, al que ara s’ha adherit TMB mitjançant el seu departament d’Innovació i Transformació Digital, està format per 13 empreses de diversos sectors com el farmacèutic, el mediambiental, el gran consum o la mobilitat com Esteve, Veolia, Acciona o Condis entre d’altres.
Aquestes empreses participen en trobades amb el rector i la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB, i en esdeveniments específics per fomentar el contacte amb personal investigador de la Universitat. A més, gaudeixen d’un acompanyament personalitzat per accedir a experts, coneixement, serveis cientificotècnics i infraestructures de recerca del campus, i suport per trobar talent. Des de la creació del Col·lectiu s'han recollit 18 reptes d'innovació i s'han identificat 14 grups de recerca de la UAB amb els quals poder col·laborar.
Durant l’acte en el qual s’ha formalitzat l’arribada de TMB al col·lectiu, el rector de la UAB, Javier Lafuente, ha destacat que “la relació entre la universitat i el teixit empresarial és imprescindible per crear un entorn innovador”. També ha explicat que la intenció és la de “reforçar el diàleg entre els agents de l’ecosistema català d’R+D+I, consolidant la UAB com un pol de coneixement”, i que cal “reforçar el paper capdavanter de Catalunya en ciència i innovació”. Lafuente ha dit que el Col·lectiu d’Empreses pretén acostar la UAB a les empreses i “entendre les seves necessitats de prop”, ja que la importància d'aquesta col·laboració “no és només per desenvolupar i aplicar la investigació universitària, sinó per crear col·laboracions a llarg termini i donar resposta a les necessitats de talent i innovació de les empreses amb les capacitats de la Universitat".