Header Top menu
TMB prova la versió elèctrica del Citaro estàndard, de Mercedes-Benz
Aquesta setmana, TMB està fent proves amb un autobús 100% elèctric i de zero emissions cedit pel fabricant alemany Mecedes-Benz. Es tracta de la versió elèctrica del ‘best seller’ mundial Citaro.
L'eCitaro, escollit Autobús de l'Any 2019, està fent aquests dies recorreguts sense passatge i amb càrrega simulada a l'entorn de la cotxera del Triangle, on té la base de recàrrega de les bateries a les nits. El departament d'Enginyeria de Bus l'està sotmetent a diferents proves, per valorar-ne el sistema de tracció i la programació i configuració de la càrrega.
Si el Citaro és un dels models més contrastats i versionats de la indústria de l'autobús, Mercedes-Benz hi ha donat una volta més amb la versió 100% elèctrica, presentada l'any passat, que aspira a ser una de les estrelles de la pròxima cimera global de la UITP, que se celebrarà a Estocolm la setmana vinent. El que distingeix aquest model és el disseny del pont posterior, amb els motors elèctrics ZF incorporats a la dolla de les rodes, cosa que segons el fabricant li atorga una elevada eficiència i una notable suavitat de marxa.
La cessió en proves d'aquest vehicle de 12 metres de longitud forma part de la col·laboració que TMB manté amb els fabricants de vehicles de transport públic, en la línia de promoure les tecnologies més netes aplicables. Actualment la flota de TMB compta amb set autobusos elèctrics purs articulats i dos de mida estàndard, i ha d’incorporar-ne més de 100 els pròxims dos anys.
Visió lateral de l'eCitaro de Mercedes-Benz / Foto: TMB
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBAnys2019