Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.07.2021
Redacció

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Imatge
L'autobús UNVI elèctric en proves / Foto: UNVI
L'autobús UNVI elèctric en proves / Foto: UNVI
< >L'autobús UNVI elèctric en proves / Foto: UNVI
L'autobús UNVI elèctric en proves / Foto: UNVI

El vehicle, cedit per UNVI, està circulant aquesta setmana sense passatgers per verificar la seva adequació al servei turístic en rutes urbanes a Barcelona.

El departament d'Enginyeria de Bus realitza aquesta setmana unes proves de càrrega i de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma UNVI, amb seu principal a Galícia, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que està a prova és del model Urbis eDDOT (electric double-decker open-top), de 12,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics en roda Ziehl-Abegg de 240 kW de potència nominal (400 kW de potència màxima) i bateries d’ió liti de 223 kWh de BMZ (que poden créixer modularment). La capacitat màxima acreditada és de 78 places. Les proves consisteixen a mesurar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera del Triangle.

El test de l’Urbis elèctric de dos pisos  s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.

Imatge
L'autobús UNVI elèctric en proves estacionat a la plaça Espanya / Foto: UNVI

L'autobús UNVI elèctric en proves estacionat a la plaça Espanya / Foto: UNVI

Darrera modificació
30.07.2021
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • TMB ha provat un prototip d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons