Redacció

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

El vehicle, cedit per UNVI, està circulant aquesta setmana sense passatgers per verificar la seva adequació al servei turístic en rutes urbanes a Barcelona.

El departament d'Enginyeria de Bus realitza aquesta setmana unes proves de càrrega i de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma UNVI, amb seu principal a Galícia, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que està a prova és del model Urbis eDDOT (electric double-decker open-top), de 12,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics en roda Ziehl-Abegg de 240 kW de potència nominal (400 kW de potència màxima) i bateries d’ió liti de 223 kWh de BMZ (que poden créixer modularment). La capacitat màxima acreditada és de 78 places. Les proves consisteixen a mesurar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera del Triangle.

El test de l’Urbis elèctric de dos pisos  s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.

L'autobús UNVI elèctric en proves estacionat a la plaça Espanya / Foto: UNVI
L'autobús UNVI elèctric en proves estacionat a la plaça Espanya / Foto: UNVI

Darrera modificació: 
30.07.2021
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies