Header Top menu
El repte proposat per TMB guanya el premi del públic de l'Imagine Express 2020
Tres ‘somiadors’ han desenvolupat una idea per acompanyar els viatgers del transport públic amb continguts sorpresa vinculats a les etiquetes intel·ligents amb què s’està retolant la xarxa.
Avui ha tornat a Barcelona l’Imagine Express 2020, el programa que impulsa el talent i els negocis en el sector de la tecnologia mòbil, i en què TMB ha exercit com a soci principal. El cap de setmana, en un viatge en tren a París, els participants han resolt els reptes estratègics proposats per diferents empreses, amb l’ajuda dels mentors, i avui els han exposat al Movistar Centre en el marc del Tech Spirit Barcelona.
La Judith, la Nathalie i en Hamza han estat els tres participants o dreamers que han resolt el repte plantejat per TMB: una solució mòbil per distribuir continguts d'interès general a través de les etiquetes bidimensionals de colors amb què s'estan retolant les estacions de metro i les parades d'autobús, dins del projecte d'infoaccessibilitat per a persones amb discapacitat visual. Des de divendres, el responsable d'Estratègia i Canals Digitals i agent d'innovació de TMB, Jordi Desquens, els ha recolzat i acompanyat en aquest viatge.
La solució treballada pel grup, que ha escollit el sobrenom de Smile, ha estat una aplicació amb continguts sorpresa (cançons, memes, endevinalles) vinculats a la geolocalització que proporcionen les etiquetes ddtags, que ha rebut el premi al millor somni en la votació del públic, una distinció que premia l’esforç desenvolupat en els 5.000 minuts de la hackaton sobre rails impulsada per Imagine Creativity Center. Els altres quatre projectes guanyadors han estat els batejats com a OnAir, PAD, CORe i Labrador.
En l’acte, anomenat Demo Day, hi han intervingut responsables de les empreses implicades. Per part de TMB ha parlat Michael Pellot, director de l’Àrea d’Innovació, ja que la participació de TMB a l’Imagine Express 2020 s’ha fet a través de la iniciativa TMBinnova de foment de la innovació corporativa.
Michael Pellot en la seva intervenció al Demo Day / Foto: TMB