Header Top menu
Pequín preveu obrir el primer tram de metro automàtic a finals del 2017
La Xina, que ja és una potència mundial en molts ordres, es disposa a situar-se al capdavant en el desenvolupament del transport ferroviari urbà sense conductor.
Pequín s’afegirà l’any que ve a les 36 ciutats del món que tenen alguna línia de metro totalment automatitzada, fruit de l’aposta de les autoritats xineses per impulsar la innovació i la tecnologia avançada en la indústria, segons va informar ahir el Diari del Poble.
La nova línia de metro sense conductor, anomenada Yanfang, unirà el suburbi de Yanshan, zona industrial del sud-oest, amb la línia Fangshan, des d'on els passatgers podran arribar al centre de la capital mitjançant altres connexions.
La Xina va començar la recerca sobre metro automàtic el 2010, i el desenvolupament i disseny del projecte és cent per cent local, detalla la informació del rotatiu. De moment, el sistema es troba en fase de proves i s'espera que pugui posar-se en marxa a finals de 2017, si bé encara no se n'ha concretat la data exacta.
Si té èxit, les autoritats planegen renovar quatre línies de metro existents i el servei que uneix el centre de Pequín amb l'aeroport amb aquests nous trens automàtics i arribar als 300 quilòmetres de transport urbà automatitzat a la capital cap al 2020. D’aquesta manera la Xina se situaria al capdavant pel que fa a longitud de metro sense conductor.
#Beijing plans to have country's first fully automated subway train next year https://t.co/PEZdh2LBs5 pic.twitter.com/u6QVsuby7g
— People's Daily,China (@PDChina) 29 d’agost de 2016
- ConceptesMetro automàticLlocsDe tot arreuAnys2016