Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. La mobilitat intel·ligent demana pas a les grans ciutats
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.10.2015
Redacció

La mobilitat intel·ligent demana pas a les grans ciutats

Imatge
Validació sense contacte / ATUC
Validació sense contacte / ATUC
< >Validació sense contacte / ATUC
Validació sense contacte / ATUC

La validació sense contacte, les aplicacions de biometria i altres recursos tecnològics es perfilen com a fonamentals per millorar les prestacions del transport públic urbà del futur i assegurar-ne la sostenibilitat.

Amb motiu del 22è Congrés de Transport Urbà i Metropolità organitzat per l'Associació d'empreses gestores de Transports Col·lectius Urbans (ATUC) i Vectalia Subús a Càceres, els professionals del sector van analitzar divendres les noves tecnologies en què treballen per promoure aquest mitjà de transport i fer-lo més accessible i còmode per als ciutadans.

En aquest sentit, els assistents van constatar que el desenvolupament dels sistemes tarifaris intel·ligents és una de les línies de treball principals. Precisament en l'àmbit metropolità de Barcelona s'està treballant en el projecte de la T-Mobilitat, el nou sistema tarifari que comportarà una modernització en la tecnologia i també un gran canvi en la gestió del transport públic col·lectiu els pròxims anys.

En el congrés d'ATUC es va donar a conèixer una estimació de la firma tecnològica G&D segons la qual els sistemes de pagament i accés sense contacte són capaços d'incrementar la capacitat de transport entre un 10% i un 50%. L'avantatge principal és que eliminen els colls d'ampolla en els punts de venda i els accessos, alhora que redueixen els costos operatius del servei i obren la possibilitat d'explotar nous models de negoci.

Les parades dobles com a model

Precisament, amb l'objectiu de disminuir el temps dels trajectes en autobús, ATUC reclama l'extensió de les parades dobles que ja funcionen amb èxit a Barcelona i altres ciutats, com ara València i Las Palmas de Gran Canaria. Així, quan arriba un autobús s'atura en el punt més avançat i el següent pot realitzar la mateixa operació en el segon punt, sense haver d'esperar que el primer es posi en marxa.

La revolució digital dels últims anys fa indispensable l'adaptació d'aquest sector per no quedar endarrerit, segons van assenyalar els congressistes. Per això, els sistemes de transport intel·ligent demanen pas. Un dels que s'assaja són les càmeres situades a prop de les portes per comptar quantes persones pugen i baixen dels vehicles. Mirant al futur, una altra de les mesures valorades és l'ús de la biometria en el transport públic. Per exemple, l'ús de l'empremta dactilar com a mètode de pagament o el reconeixement facial.

Generalitzar la integració tarifària

Barcelona és referència en un altre dels avenços que ATUC propugna generalitzar a les àrees urbanes espanyoles: la integració tarifària, que promou la intermodalitat i atrau nous usuaris cap al transport públic.

L'ATUC agrupa les empreses de transport públic d'Espanya per treballar per una mobilitat sostenible i la millora contínua d'un sector que genera més de 25.000 llocs de treball i representa més de 2.500 milions d'euros a l'any en facturació. Hi estan associades 80 companyies de bus, metro, tren i tramvia, entre les quals TMB.

Darrera modificació
14.09.2018
Tema
Innovació
  • Altres temesTransportConceptesInnovacióMobilitatTecnologiaInstitucionsAltresAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons