Header Top menu
L'AMB posa en marxa un assistent virtual per fer consultes sobre transport públic
A través del web, el bot respon ràpidament sobre l'estat del servei i la previsió d'arribada dels autobusos de qualsevol línia de l'àmbit metropolità.
L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha creat un assistent virtual, anomenat AMB Bot, que permet un accés ràpid i guiat a la informació sobre l'estat del servei o el temps d'espera d'una línia d'autobús metropolità, tant els operats per TMB com els de gestió indirecta. Un bot (abreviatura de robot) és un programa informàtic que efectua automàticament tasques repetitives a través d'internet.
El nou servei d'atenció a l'usuari es troba fix a la part inferior dreta de la pàgina web de mobilitat de l'AMB i, un cop desplegat, dona la benvinguda i ofereix dues opcions de consulta: avisos del servei i temps d'arribada, sempre de línies d'autobús metropolità.
En el cas dels avisos del servei, només cal saber el número de línia de la qual es vol fer la consulta. Pel que fa al temps d'arribada, cal identificar el codi de parada, la qual facilita les consultes in situ amb el mòbil.
Els temes més consultats
Millorar l'accés a aquesta informació de servei ha estat l'objectiu de la introducció de l'AMB Bot, justament en dos dels temes més consultats pels usuaris de les línies d'autobús metropolità: les incidències en el servei i el temps de pas dels autobusos per una línia concreta.
La previsió és que AMB Bot es vagi nodrint de més dades i serveis de l'àmbit de la mobilitat metropolitana, per possibilitar una comunicació més proactiva amb els ciutadans, de manera que el bot aprengui sobre les necessitats dels usuaris.
La posada en marxa d'aquest servei s'uneix a d'altres de caràcter digital, com ara el mapa de parades, l'app AMB Mobilitat, els serveis digitals de les electrolineres o els aparcaments d'intercanvi.