Header Top menu
Les línies semidirectes d'autobús de fa mig segle suplien l'absència de metro
La idea del #XPRESBus en @TMB_Barcelona no es nueva, ya a finales de la década de los 60 del siglo pasado se crearon otras tantas nuevas: 202 a Ciutat Meridiana https://t.co/aKTXbVineu , 203 a Santa Coloma https://t.co/YPwJcmA2Sh , 205 a Guinardó https://t.co/pOx7c1SVNY y 257 pic.twitter.com/w6ny9WhbRI
— BusBCN (@AutobusesBCN) September 20, 2021
La setmana passada va ser històrica per l'estrena del nou servei XPRESBus: un autobús ràpid que connecta les places de Francesc Macià i les Glòries amb el cor de la ciutat de Barcelona amb només quatre parades per sentit. Però el perfil Autobuses BCN de José Mora ha trobat un antecedent d'aquest tipus de línia semidirecta a la dècada dels 60, és a dir, fa mig segle.
Van ser un grapat de línies que Tranvías de Barcelona va posar en servei el 1967 per connectar barris i municipis metropolitans que no tenien metro: Ciutat Meridiana, Collblanc, Santa Coloma de Gramenet, el Guinardó... S'identificaven amb el número 200 i el número de la línia convencional de referència: 202, 203, 205, 257. Algunes van tenir una vida curta, d'altres van perdurar: Mora n'explica la biografia individualitzada al seu web.