Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Les línies semidirectes d'autobús de fa mig segle suplien l'absència de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.09.2021
Redacció

Les línies semidirectes d'autobús de fa mig segle suplien l'absència de metro

Imatge
Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB
Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB
< >Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB
Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB

La idea del #XPRESBus en @TMB_Barcelona no es nueva, ya a finales de la década de los 60 del siglo pasado se crearon otras tantas nuevas: 202 a Ciutat Meridiana https://t.co/aKTXbVineu , 203 a Santa Coloma https://t.co/YPwJcmA2Sh , 205 a Guinardó https://t.co/pOx7c1SVNY y 257 pic.twitter.com/w6ny9WhbRI

— BusBCN (@AutobusesBCN) September 20, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La setmana passada va ser històrica per l'estrena del nou servei XPRESBus: un autobús ràpid que connecta les places de Francesc Macià i les Glòries amb el cor de la ciutat de Barcelona amb només quatre parades per sentit. Però el perfil Autobuses BCN de José Mora ha trobat un antecedent d'aquest tipus de línia semidirecta a la dècada dels 60, és a dir, fa mig segle.

Van ser un grapat de línies que Tranvías de Barcelona va posar en servei el 1967 per connectar barris i municipis metropolitans que no tenien metro: Ciutat Meridiana, Collblanc, Santa Coloma de Gramenet, el Guinardó... S'identificaven amb el número 200 i el número de la línia convencional de referència: 202, 203, 205, 257. Algunes van tenir una vida curta, d'altres van perdurar: Mora n'explica la biografia individualitzada al seu web.

Darrera modificació
23.09.2021
Tema
Història
  • ConceptesHistòricServeiBusAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content

Últimes notícies

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons