Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Les línies semidirectes d'autobús de fa mig segle suplien l'absència de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.09.2021
Redacció

Les línies semidirectes d'autobús de fa mig segle suplien l'absència de metro

Imatge
Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB
Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB

Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB

Autobusos destinats a la línia 257, el 1967 / Foto: Arxiu TMB

La idea del #XPRESBus en @TMB_Barcelona no es nueva, ya a finales de la década de los 60 del siglo pasado se crearon otras tantas nuevas: 202 a Ciutat Meridiana https://t.co/aKTXbVineu , 203 a Santa Coloma https://t.co/YPwJcmA2Sh , 205 a Guinardó https://t.co/pOx7c1SVNY y 257 pic.twitter.com/w6ny9WhbRI

— BusBCN (@AutobusesBCN) September 20, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La setmana passada va ser històrica per l'estrena del nou servei XPRESBus: un autobús ràpid que connecta les places de Francesc Macià i les Glòries amb el cor de la ciutat de Barcelona amb només quatre parades per sentit. Però el perfil Autobuses BCN de José Mora ha trobat un antecedent d'aquest tipus de línia semidirecta a la dècada dels 60, és a dir, fa mig segle.

Van ser un grapat de línies que Tranvías de Barcelona va posar en servei el 1967 per connectar barris i municipis metropolitans que no tenien metro: Ciutat Meridiana, Collblanc, Santa Coloma de Gramenet, el Guinardó... S'identificaven amb el número 200 i el número de la línia convencional de referència: 202, 203, 205, 257. Algunes van tenir una vida curta, d'altres van perdurar: Mora n'explica la biografia individualitzada al seu web.

Darrera modificació
23.09.2021
Tema
Història
  • ConceptesHistòricServeiBusAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'estació Navas l'any 1957. Foto Puig Farran / Arxiu Fundació TMB

Setanta aniversari de l’estació Navas de la línia 1 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Accés original a l'estació de Marina / Arxiu Fundació TMB (Foto Puigfarran)

L’estació de Marina arriba a nonagenària

Història
Imatge
Proves amb Videotext, Telebus i pantalles als autobusos / Fotos: Arxiu TMB

Més de 30 anys d’avenços fins al modern Sistema d’Informació a l’Usuari (SIU) al bus

Història
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història

Últimes notícies

Imatge
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Continuen els reforços de transport públic per als concerts de Coldplay del cap de setmana

Transport
Imatge
Retrobament entre els Mossos i la dona a la que van salvar la vida./FOTO: L'H digital

Una passatgera es retroba amb els mossos que la van assistir en plena aturada cardíaca a l'L1

Societat
Third-party content
Nou Punt TMB de La Sagrera. /FOTO: PEP HERRERO (TMB)

El Punt TMB de la Sagrera reobre amb un espai més accessible i confortable

Transport
Imatge
Recull de postals / Font: Boris Kogut

Un viatge pels metros d'Europa en 24 postals

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons