Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. La UITP, a Favor de La Mascareta Per Recuperar La Confiança En El Transport Públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.04.2020
Redacció

La UITP, a favor de la mascareta per recuperar la confiança en el transport públic

Imatge
Passatgera amb mascareta en un metro asiàtic / Foto: UITP
Passatgera amb mascareta en un metro asiàtic / Foto: UITP
< >Passatgera amb mascareta en un metro asiàtic / Foto: UITP
Passatgera amb mascareta en un metro asiàtic / Foto: UITP

Segona carta oberta a les autoritats europees perquè comptin amb els modes sostenibles en la fase de desescalada de l'emergència sanitària.

La Unió Internacional del Transport Públic (UITP) ha fet pública aquesta setmana una nova carta oberta adreçada als màxims dirigents europeus en què proposa preveure i consensuar les condicions perquè els mitjans col·lectius de transport participin en la represa d'activitat quan es vagin aixecant les mesures de confinament. Entre les mesures possibles a adoptar, destaca l'ús de mascaretes higièniques per part dels usuaris, junt amb la definició de distàncies de seguretat, el control dels accessos i la presa de temperatura. En tot cas, la responsabilitat de fer-les complir “ha de correspondre a les autoritats públiques”, subratlla la missiva.

Com en l'anterior ocasió, de la qual ens vam fer ressò dies enrere, la UITP s'ha adreçat a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen; al president del Consell Europeu, Charles Michel, i al president del Parlament Europeu, David Maria Sassoli, per detallar els que considera grans reptes del moment: la represa progressiva dels serveis, la conveniència de preservar els sistemes de transport urbà i la necessitat de reforçar els objectius del Pacte Verd Europeu.

Sortir més forts de la crisi

"Tot l'ecosistema del sector haurà de lluitar per sobreviure a aquesta crisi, per reconstruir la confiança en el transport públic durant el període post-Covid-19 i, en definitiva, per sortir més forts d'aquesta crisi", diu la carta. "Els sistemes de transport públic són vitals per a la recuperació econòmica i per mantenir el Pacte Verd i l'agenda del canvi climàtic", afirma.

Entre els temes específics que es proposa abordar als responsables polítics de la UE hi ha el funcionament segur dels serveis un cop s'hagi vençut la pitjor crisi de salut pública. En aquest sentit, s'apunta l'ús de mascaretes com una mesura que pot ser decisiva per guanyar confiança i fer viables els sistemes de transport col·lectiu, pel fet de reduir la distància de seguretat. També es fa èmfasi en la gestió de la demanda, per rebaixar els pics, i la necessitat de donar continuïtat a la protecció dels treballadors més enllà de la fase de confinament.

Impuls de fons estructurals per valor de 52 milions d'euros

En matèria de finances, la UITP, de la qual forma part TMB, rebrà aportacions de 12 milions d'euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i 40 milions d'euros del Fons de Cohesió de la UE per constituir "paquets garantits nominals per a la inversió en el transport global" dins del pressupost del Marc plurianual de finançament 2021-27.

La UITP també busca que la UE adopti un paper actiu per convèncer les poblacions potencialment vacil·lants per tornar al transport públic, la imatge del qual s'ha "deteriorat" a causa de la crisi. "La promoció del transport públic hauria de ser una prioritat en les estratègies de comunicació de totes les institucions europees". Per tant, la UITP suggereix que abans de finalitzar el mandat actual de la Comissió Europea, es dediqui un any europeu a la mobilitat urbana sostenible”, conclou la carta.

Es pot consultar la literalitat de la carta original (en anglès) al web de la UITP.

Darrera modificació
30.04.2020
Tema
Empresa
  • Conceptes#covid19SalutInstitucionsAltresAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La UITP demana a Europa que garanteixi el transport públic durant la pandèmia

Contingut relacionat

Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa
Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa

Últimes notícies

Obres a l'enllaç Catalunya L1 L3. /Foto: TMB

El passadís de connexió entre les línies 1 i 3 a l’estació Catalunya romandrà tancat per obres del 6 de juliol al 6 de setembre

Transport
Imatge
Obres al metro de Barcelona / Foto: TMB

Viatja de forma interactiva i reviu l’expansió del metro de Barcelona a la segona meitat del segle XX

Història
Tall estació Verdaguer L4. /Foto: TMB

L’estació Verdaguer de l’L4 quedarà fora de servei del 6 de juliol al 30 d’agost per obres d’accessibilitat

Transport
Imatge
Les guanyadores de les darreres edicions del Concurs de Relats Curts i del festival Subtravelling, al metro / Foto: TMB

El projecte cultural de TMB, protagonista al programa Via 15 de La Xarxa

En xarxa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons