Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. La Fundació TMB preservarà una part del funicular més antic d’Espanya
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.09.2019
Oriol Pàmies

La Fundació TMB preservarà una part del funicular més antic d’Espanya

Imatge
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)

Ha començat el desmuntatge dels dos trens del funicular del Tibidabo, que seran substituïts per la nova atracció Cuca de Llum.

Des d’avui una gran grua de 200 tones està retirant els dos trens del funicular del Tibidabo, de dos cotxes cadascun, perquè puguin començar les obres de remodelació d’aquest emblemàtic transport per cable. La reforma s’allargarà fins al 2020, quan està previst que es posi en funcionament la Cuca de Llum.

El funicular del Tibidabo es va inaugurar l’octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del parc. Era el primer funicular de tot l’Estat espanyol i amb els anys es va convertir en tota una icona, no només del Tibidabo, sinó també de la ciutat de Barcelona.

Per això, l’empresa PATSA, que gestiona el parc, i la Fundació TMB han acordat mitjançant un conveni que un dels vehicles del funicular del Tibidabo sigui cedit a TMB i preservat amb la finalitat d’incorporar-lo a un futur museu del transport, junt amb els altres vehicles històrics representatius de l’evolució del transport públic de Barcelona.

El vehicle cedit a la Fundació TMB, el número 1, és un dels dos amb què el funicular va començar a operar el 1901, tot i que se li van fer modificacions importants els anys 1922 i 1958. En aquesta última actuació, se li va substituir la carrosseria de fusta per una de metàl·lica, més llarga, cosa que va comportar l’allargament del xassís. També se li van actualitzar components mecànics i elèctrics. El conjunt del sistema va viure una última actualització el 2006.

Imatge
El director de la Fundació TMB, Santiago Torres, en l'acte d'inici del desmuntatge del funicular del Tibidabo / Foto: Pep Herrero (TMB)

La grua diposita un dels cotxes en un camió gòndola / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
27.09.2019
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalPatrimoniInstitucionsFundacióTMBAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El funicular del Tibidabo es transformarà en una atracció més, la Cuca de Llum

Contingut relacionat

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Moment de la visita institucional a l'exposició 'Maria Canals, un Concurs amb ànima' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Exposició commemorativa al metro dedicada al Concurs Internacional de piano Maria Canals

Cultura i Oci

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons