Header Top menu
La Fundació TMB preservarà una part del funicular més antic d’Espanya
Ha començat el desmuntatge dels dos trens del funicular del Tibidabo, que seran substituïts per la nova atracció Cuca de Llum.
Des d’avui una gran grua de 200 tones està retirant els dos trens del funicular del Tibidabo, de dos cotxes cadascun, perquè puguin començar les obres de remodelació d’aquest emblemàtic transport per cable. La reforma s’allargarà fins al 2020, quan està previst que es posi en funcionament la Cuca de Llum.
El funicular del Tibidabo es va inaugurar l’octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del parc. Era el primer funicular de tot l’Estat espanyol i amb els anys es va convertir en tota una icona, no només del Tibidabo, sinó també de la ciutat de Barcelona.
Per això, l’empresa PATSA, que gestiona el parc, i la Fundació TMB han acordat mitjançant un conveni que un dels vehicles del funicular del Tibidabo sigui cedit a TMB i preservat amb la finalitat d’incorporar-lo a un futur museu del transport, junt amb els altres vehicles històrics representatius de l’evolució del transport públic de Barcelona.
El vehicle cedit a la Fundació TMB, el número 1, és un dels dos amb què el funicular va començar a operar el 1901, tot i que se li van fer modificacions importants els anys 1922 i 1958. En aquesta última actuació, se li va substituir la carrosseria de fusta per una de metàl·lica, més llarga, cosa que va comportar l’allargament del xassís. També se li van actualitzar components mecànics i elèctrics. El conjunt del sistema va viure una última actualització el 2006.
La grua diposita un dels cotxes en un camió gòndola / Foto: Pep Herrero (TMB)