Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. La Fundació TMB preservarà una part del funicular més antic d’Espanya
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.09.2019
Oriol Pàmies

La Fundació TMB preservarà una part del funicular més antic d’Espanya

Imatge
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)
Extracció d'un dels cotxes del funicular amb una grua / Foto: Pep Herrero (TMB)

Ha començat el desmuntatge dels dos trens del funicular del Tibidabo, que seran substituïts per la nova atracció Cuca de Llum.

Des d’avui una gran grua de 200 tones està retirant els dos trens del funicular del Tibidabo, de dos cotxes cadascun, perquè puguin començar les obres de remodelació d’aquest emblemàtic transport per cable. La reforma s’allargarà fins al 2020, quan està previst que es posi en funcionament la Cuca de Llum.

El funicular del Tibidabo es va inaugurar l’octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del parc. Era el primer funicular de tot l’Estat espanyol i amb els anys es va convertir en tota una icona, no només del Tibidabo, sinó també de la ciutat de Barcelona.

Per això, l’empresa PATSA, que gestiona el parc, i la Fundació TMB han acordat mitjançant un conveni que un dels vehicles del funicular del Tibidabo sigui cedit a TMB i preservat amb la finalitat d’incorporar-lo a un futur museu del transport, junt amb els altres vehicles històrics representatius de l’evolució del transport públic de Barcelona.

El vehicle cedit a la Fundació TMB, el número 1, és un dels dos amb què el funicular va començar a operar el 1901, tot i que se li van fer modificacions importants els anys 1922 i 1958. En aquesta última actuació, se li va substituir la carrosseria de fusta per una de metàl·lica, més llarga, cosa que va comportar l’allargament del xassís. També se li van actualitzar components mecànics i elèctrics. El conjunt del sistema va viure una última actualització el 2006.

Imatge
El director de la Fundació TMB, Santiago Torres, en l'acte d'inici del desmuntatge del funicular del Tibidabo / Foto: Pep Herrero (TMB)

La grua diposita un dels cotxes en un camió gòndola / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
27.09.2019
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalPatrimoniInstitucionsFundacióTMBAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El funicular del Tibidabo es transformarà en una atracció més, la Cuca de Llum

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Imatge
La cantant Mala Rodríguez en plena actuació al metro de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Mala Rodríguez desperta passions al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Scaramouche baixa al Metro. Catalunya. 2017. Herero. AFTMB 600x400

La xarxa de metro, 100 anys d'històries i de cultura itinerant

Cultura i Oci
El piano de paret porta des del mes de març instal·lat a l'estació de Diagonal, ara es quedarà de forma permanent al metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El metro de Barcelona tindrà de forma permanent un piano a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons