Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Londres amplia la xarxa de transport amb una nova línia de tren que la travessa d’est a oest
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.05.2022
Redacció

Londres amplia la xarxa de transport amb una nova línia de tren que la travessa d’est a oest

Imatge
Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL
Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL
< >Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL

Vuit noves estacions subterrànies formen part d’aquesta infraestructura que preveu augmentar la capacitat ferroviària de la capital britànica en un 10%

Amb una longitud total de 118 quilòmetres i una ruta que incorpora 41 estacions, l’organisme TFL (Transport for London) va inaugurar ahir una nova línia ferroviària anomenada Elizabeth. El traçat, que es coneix també amb el nom de Crossrail, va des del comtat d’Essex, a l’est de la capital britànica, fins a Berkshire, a l’oest d'aquesta, travessant el centre de la ciutat londinenca gràcies a 42 nous quilòmetres de túnels. La línia inclou ramals en cadascun dels seus extrems, dos a la vessant occidental, que acaben a l’aeroport de Heathrow i a la ciutat de Reading, i dos més a la part oriental, que finalitzen a Shenfield (Essex) i Abbey Wood, al sud-est de Londres.

Imatge
Plànol de la nova línia Elizabeth. /Foto: TFL

Noves estacions a la capital

La capital britànica ha vist ampliada la seva infraestructura en 10 noves estacions per al tram central del traçat, que a més permeten una connexió directa amb el metro de la ciutat i altres mitjans de transport, com el London Overground —un servei de tren de rodalia— o el tren lleuger DLR, integrant-la plenament a la xarxa. Així, els intercanvis directes amb el metro es troben a Paddington, Bond Street (única estació pendent d'inaugurar a final d’any), Tottenham Court Road, Farringdon, Liverpool Street, Whitechapel i Canary Wharf.

D’aquestes deu noves estacions situades a la ciutat de Londres, dues estan a la superfície, (Custom House i Abbey Wood), mentre que les altres vuit són subterrànies. A més, n'hi ha dues, Farringdon i Liverpool Street, que es troben en el que es coneix com a City of London, un dels districtes financers més importants del món.

Imatge
Estació de Totenham Court. /Foto: TFL

 

Inauguració en dos trams

Tot i que la inauguració de la línia es va produir ahir, aquesta no es preveu que estigui plenament operativa en tot el seu traçat fins al maig del 2023, en què els passatgers ja podran viatjar d’una punta a l’altra de la línia sense interrupció.

Així, per ara, la línia operarà en tres parts: per una banda, els trens provinents de Reading i de l’aeroport de Heathrow han d’aturar-se a l’estació de Paddington, i no serà fins a la tardor que podran circular per la part central de la línia. De l’altra, els trens provinents d’Abbey Wood també circularan fins a Paddington, i els que surtin de Shenfield, a l’est, finalitzaran a Liverpool Street.

Trens especials per reduir el temps d’espera

Imatge
Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL
Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL
>Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL

 

El Crossrail incorpora nous trens per a aquesta línia, que han estat fabricats per la filial britànica d’Alstom a la ciutat de Derby. Així, els nous combois de la sèrie 345 permeten una reducció del temps d’espera, segons el trajecte, d’entre 10 i 28 minuts. Això facilita als passatgers millorar les opcions de què disposaven fins ara per a trajectes similars. Per ara hi circularan 12 trens —que n'acabaran sent 22— amb una freqüència de cinc minuts, de dilluns a dissabte entre les 6.30 del matí i les 23.30 de la nit. La capacitat d'aquestes composicions és de 1.500 passatgers i fan uns dos-cents metres de llarg. 

Podeu trobar més informació sobre aquesta nova línia al web del Crossrail i a la pàgina oficial de l’organisme Transport for London (TFL).

Darrera modificació
27.05.2022
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsAltres operadorsAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport
Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport

Últimes notícies

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons