Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Londres amplia la xarxa de transport amb una nova línia de tren que la travessa d’est a oest
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.05.2022
Redacció

Londres amplia la xarxa de transport amb una nova línia de tren que la travessa d’est a oest

Imatge
Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL
Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL

Imatge de la línia Elizabeth. /Foto: TFL

Vuit noves estacions subterrànies formen part d’aquesta infraestructura que preveu augmentar la capacitat ferroviària de la capital britànica en un 10%

Amb una longitud total de 118 quilòmetres i una ruta que incorpora 41 estacions, l’organisme TFL (Transport for London) va inaugurar ahir una nova línia ferroviària anomenada Elizabeth. El traçat, que es coneix també amb el nom de Crossrail, va des del comtat d’Essex, a l’est de la capital britànica, fins a Berkshire, a l’oest d'aquesta, travessant el centre de la ciutat londinenca gràcies a 42 nous quilòmetres de túnels. La línia inclou ramals en cadascun dels seus extrems, dos a la vessant occidental, que acaben a l’aeroport de Heathrow i a la ciutat de Reading, i dos més a la part oriental, que finalitzen a Shenfield (Essex) i Abbey Wood, al sud-est de Londres.

Imatge
Plànol de la nova línia Elizabeth. /Foto: TFL
Plànol de la nova línia Elizabeth. /Foto: TFL

Plànol de la nova línia Elizabeth. /Foto: TFL

Noves estacions a la capital

La capital britànica ha vist ampliada la seva infraestructura en 10 noves estacions per al tram central del traçat, que a més permeten una connexió directa amb el metro de la ciutat i altres mitjans de transport, com el London Overground —un servei de tren de rodalia— o el tren lleuger DLR, integrant-la plenament a la xarxa. Així, els intercanvis directes amb el metro es troben a Paddington, Bond Street (única estació pendent d'inaugurar a final d’any), Tottenham Court Road, Farringdon, Liverpool Street, Whitechapel i Canary Wharf.

D’aquestes deu noves estacions situades a la ciutat de Londres, dues estan a la superfície, (Custom House i Abbey Wood), mentre que les altres vuit són subterrànies. A més, n'hi ha dues, Farringdon i Liverpool Street, que es troben en el que es coneix com a City of London, un dels districtes financers més importants del món.

Imatge
Estació de Totenham Court. /Foto: TFL
Estació de Totenham Court. /Foto: TFL

Estació de Totenham Court. /Foto: TFL

 

Inauguració en dos trams

Tot i que la inauguració de la línia es va produir ahir, aquesta no es preveu que estigui plenament operativa en tot el seu traçat fins al maig del 2023, en què els passatgers ja podran viatjar d’una punta a l’altra de la línia sense interrupció.

Així, per ara, la línia operarà en tres parts: per una banda, els trens provinents de Reading i de l’aeroport de Heathrow han d’aturar-se a l’estació de Paddington, i no serà fins a la tardor que podran circular per la part central de la línia. De l’altra, els trens provinents d’Abbey Wood també circularan fins a Paddington, i els que surtin de Shenfield, a l’est, finalitzaran a Liverpool Street.

Trens especials per reduir el temps d’espera

Imatge
Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL
Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL

Tren de la sèrie 345 d'Alstom. /Foto: TFL

 

El Crossrail incorpora nous trens per a aquesta línia, que han estat fabricats per la filial britànica d’Alstom a la ciutat de Derby. Així, els nous combois de la sèrie 345 permeten una reducció del temps d’espera, segons el trajecte, d’entre 10 i 28 minuts. Això facilita als passatgers millorar les opcions de què disposaven fins ara per a trajectes similars. Per ara hi circularan 12 trens —que n'acabaran sent 22— amb una freqüència de cinc minuts, de dilluns a dissabte entre les 6.30 del matí i les 23.30 de la nit. La capacitat d'aquestes composicions és de 1.500 passatgers i fan uns dos-cents metres de llarg. 

Podeu trobar més informació sobre aquesta nova línia al web del Crossrail i a la pàgina oficial de l’organisme Transport for London (TFL).

Darrera modificació
27.05.2022
Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsAltres operadorsAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Camilo al Palau Sant Jordi

Transport
La desfilada és un dels molts actes i activitats que programa el Pride Barcelona / Foto: Web Pride Barcelona

Afectacions a les línies d'autobusos per la Pride Barcelona

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació dels agents violeta el passat abril / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro estrena punts lila contra la violència sexista o LGTBI-fòbica la revetlla de Sant Joan

Transport
Imatge
L'AAC Vanesa amb el nounat Ángel. /Foto: TMB

Treballadors de TMB assisteixen un part a l'estació de Ciutadella

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge d’un tramvia de tracció animal com els que van inaugurar la primera línia de tramvies de Barcelona el 27 de juny de 1872

150 aniversari del primer tramvia de Barcelona

Història
Imatge
Exposició del Museo del Prado al metro de Xangai. /Foto: MUSEO DEL PRADO

El Museo del Prado baixa per uns dies al metro de Chengdu, a la Xina

Cultura i Oci
Imatge
Obres de la futura estació de Ban Thanh Foto: Ymblanter (CC BY-SA 4.0)

El Vietnam també tindrà la seva línia 1 vermella de metro

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'incident va passar a la plaça Urquinaona / Foto: Jordiferrer a Wikimedia Commons

Un comandament de Bus salva la vida d’un nen que es va indisposar al carrer

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 298 73 83  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons