Header Top menu
Londres amplia la xarxa de transport amb una nova línia de tren que la travessa d’est a oest
Vuit noves estacions subterrànies formen part d’aquesta infraestructura que preveu augmentar la capacitat ferroviària de la capital britànica en un 10%
Amb una longitud total de 118 quilòmetres i una ruta que incorpora 41 estacions, l’organisme TFL (Transport for London) va inaugurar ahir una nova línia ferroviària anomenada Elizabeth. El traçat, que es coneix també amb el nom de Crossrail, va des del comtat d’Essex, a l’est de la capital britànica, fins a Berkshire, a l’oest d'aquesta, travessant el centre de la ciutat londinenca gràcies a 42 nous quilòmetres de túnels. La línia inclou ramals en cadascun dels seus extrems, dos a la vessant occidental, que acaben a l’aeroport de Heathrow i a la ciutat de Reading, i dos més a la part oriental, que finalitzen a Shenfield (Essex) i Abbey Wood, al sud-est de Londres.
Noves estacions a la capital
La capital britànica ha vist ampliada la seva infraestructura en 10 noves estacions per al tram central del traçat, que a més permeten una connexió directa amb el metro de la ciutat i altres mitjans de transport, com el London Overground —un servei de tren de rodalia— o el tren lleuger DLR, integrant-la plenament a la xarxa. Així, els intercanvis directes amb el metro es troben a Paddington, Bond Street (única estació pendent d'inaugurar a final d’any), Tottenham Court Road, Farringdon, Liverpool Street, Whitechapel i Canary Wharf.
D’aquestes deu noves estacions situades a la ciutat de Londres, dues estan a la superfície, (Custom House i Abbey Wood), mentre que les altres vuit són subterrànies. A més, n'hi ha dues, Farringdon i Liverpool Street, que es troben en el que es coneix com a City of London, un dels districtes financers més importants del món.
Inauguració en dos trams
Tot i que la inauguració de la línia es va produir ahir, aquesta no es preveu que estigui plenament operativa en tot el seu traçat fins al maig del 2023, en què els passatgers ja podran viatjar d’una punta a l’altra de la línia sense interrupció.
Així, per ara, la línia operarà en tres parts: per una banda, els trens provinents de Reading i de l’aeroport de Heathrow han d’aturar-se a l’estació de Paddington, i no serà fins a la tardor que podran circular per la part central de la línia. De l’altra, els trens provinents d’Abbey Wood també circularan fins a Paddington, i els que surtin de Shenfield, a l’est, finalitzaran a Liverpool Street.
Trens especials per reduir el temps d’espera
El Crossrail incorpora nous trens per a aquesta línia, que han estat fabricats per la filial britànica d’Alstom a la ciutat de Derby. Així, els nous combois de la sèrie 345 permeten una reducció del temps d’espera, segons el trajecte, d’entre 10 i 28 minuts. Això facilita als passatgers millorar les opcions de què disposaven fins ara per a trajectes similars. Per ara hi circularan 12 trens —que n'acabaran sent 22— amb una freqüència de cinc minuts, de dilluns a dissabte entre les 6.30 del matí i les 23.30 de la nit. La capacitat d'aquestes composicions és de 1.500 passatgers i fan uns dos-cents metres de llarg.
Podeu trobar més informació sobre aquesta nova línia al web del Crossrail i a la pàgina oficial de l’organisme Transport for London (TFL).
- Altres temesInnovacióConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsAltres operadorsAnys2022