Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’Ambici completa el seu desplegament superant els dos milions de viatges
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.06.2024
Redacció

L’Ambici completa el seu desplegament superant els dos milions de viatges

Imatge
El servei AMBici arriba als 2 milions de desplaçaments. /Foto: AMB
El servei AMBici arriba als 2 milions de desplaçaments. /Foto: AMB
< >El servei AMBici arriba als 2 milions de desplaçaments. /Foto: AMB

Des de la seva activació al gener del 2023, el servei ja està disponible en 15 municipis de la metròpolis de Barcelona

Un any i mig després de la seva posada en marxa, el servei de bicicleta compartida AMBici, ha presentat les xifres de balanç en les que destaquen els més de dos milions de viatges efectuats i la disponibilitat d’un servei que ja és present en 15 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. 

Dinàmiques de desplaçament

L’AMBici, que compta amb la titularitat de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona), i Transports Metropolitans de Barcelona ha comptabilitzat els més de dos milions d’usos de les bicicletes amb unes dinàmiques de desplaçament diferent segons els municipis. Així, als nuclis del Prat de Llobregat, Badalona, Molins de Rei i Castelldefels, l’ús del servei és majoritàriament intern, és a dir, dins del mateix municipi. En canvi, la mobilitat als nuclis de Sant Adrià de Besòs, Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, és majoritàriament externa, per connectar amb altres municipis. 

De les més de 200 estacions instal·lades actualment, les 10 estacions amb més usos, per ordre, són les següents: RENFE Badalona (Badalona), RENFE Castelldefels (Castelldefels), RENFE Gavà (Gavà), El Parador (Sant Just Desvern), TRAM Walden (Sant Just Desvern), CAP Maria Bernades (Viladecans), Avinguda Jocs Olímpics – Parc Torre-roja (Viladecans), Avinguda Generalitat – Plaça de la Vila (Viladecans), Plaça Colom (Castelldefels) i FGC Cornellà – Riera (Cornellà de Llobregat).

El fet que les terminals més utilitzades siguin a prop de les estacions de METRO, RENFE, TRAM o FGC corrobora l’èxit d’integració del sistema a la xarxa de transport públic metropolità, fent de l’AMBici una opció sostenible per facilitar la intermodalitat de la ciutadania de la metròpoli. 

Més de 5000 desplaçaments diaris

L’AMBici ha sobrepassat els 5.000 desplaçaments diaris en dies feiners, i se situa entre 3.000 i 4.000 usos diaris en dissabtes i diumenges. Durant els dies feiners de maig, les franges horàries de més ús van ser de les 14 hores a les 15 hores, i de les 17 hores fins a les 21 hores. Durant els caps de setmana, les franges horàries de més ús van ser a la tarda, de les 17 hores fins a les 21 hores. D’igual manera, ja compta amb uns 20.000 usuaris registrats que fan ús de les 200 estacions instal·lades i les gairebé 2.300 bicicletes actives.

Abonament metropolità amb el Bicing

Des de l’1 de març del 2023, els ciutadans poden adquirir l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar tots dos sistemes. Actualment, 1.121 usuaris disposen de l’abonament metropolità. Només en el passat mes de maig, 285 usuaris s’hi van subscriure. Pel que fa a les estacions de transferència que faciliten la connexió entre tots dos serveis, ja n’hi ha cinc d’activades que sumen 17.780 desplaçaments. L’estació que suma més usos és la situada a Zona Universitària/Diagonal, que suma 9.310 desplaçaments. En aquest aspecte cal destacar que ben aviat es sumaran dues estacions més d’enllaç fins a arribar a les 7.

Imatge
Fons europeus. /Foto: TMB

Darrera modificació
12.06.2024
Tema
Transport
  • ServeiTransport d'OciAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons