Header Top menu
Es presenta el primer metro transfronterer entre Singapur i Malàisia
El nou tren automàtic del Rapid Transit System (RTS) Link funcionarà sense conductor i connectarà els dos països del sud-est asiàtic, amb un temps estimat de viatge de cinc minuts.
El primer tren del Rapid Transit System (RTS) Link és un projecte ferroviari transfronterer que busca millorar la connectivitat i reduir la congestió en el pas fronterer que travessa l’estret de Johor, entre Singapur i Malàisia. El nou tren sense conductor, fabricat per CRRC Zhuzhou Locomotive a la Xina, circularà per un trajecte de 4 km entre les estacions de Woodlands North (Singapur) i Bukit Chagar (Johor Bahru, Malàisia), amb un temps estimat de viatge de 5 minuts i una freqüència de pas de 3,6 minuts en hora punta.
El projecte comptarà amb vuit trens de quatre vagons. Cada tren, de 76,5 metres de llarg, circularà a una velocitat màxima de 80km/h i està equipat de manera accessible, amb seients plegables per a cadires de rodes, cotxets o equipatge, i adaptat per a persones amb discapacitat auditiva. El nou sistema transfronterer funcionarà de 06:00h a mitjanit, tindrà una capacitat de fins a 10.000 passatgers per hora en cada direcció i serà operat per l'empresa conjunta RTS Operations de Prasarana RTS Operations i SMRT RTS. Al tractar-se d’un tren transfronterer, els controls d’immigració pertinents es faran al punt de sortida.

El passat mes de juny, les autoritats de tots dos països van presentar el primer tren que està en fase de proves al Singapore Rail Test Centre (SRTC). Les proves continuaran fins a finals d’any i es preveu poder fer el llançament oficial al desembre de 2026, un cop superades les simulacions de servei entre les dues estacions.
