Header Top menu
La cita olímpica més inusual impulsa les xarxes de transport de Tòquio
Les olimpíades del Japó seran recordades per molts motius, entre d’altres, l’absència de públic a les competicions. Abans de la pandèmia, les autoritats havien posat a punt les infraestructures de transport, de les quals ara podrà gaudir-ne la població local.
Els Jocs Olímpics de Tòquio van tancar ahir les portes, un any després de la data inicialment prevista, al 2020, quan van haver-se de posposar amb motiu de la pandèmia de coronavirus. Malgrat que, finalment, no s’ha permès l’accés de públic a les competicions esportives, el país nipó s’havia preparat per desplaçar els milions de persones que mou una cita olímpica normal.
La Unió Internacional del Transport (UITP) ha realitzat una anàlisi de les millores que el Japó ha incorporat a les seves xarxes aprofitant la convocatòria dels Jocs. Pel que fa als sistemes ferroviaris urbans, als trens es van adoptar mesures com ampliar les portes d’accés o crear instal·lacions lliures de barreres en les immediacions dels espais que es preveien més concorreguts.
El metro (que al 2015 s’apropava als 7 milions de validacions diàries) va esmerçar esforços per millorar la comunicació cap als usuaris i incrementar la seguretat (amb la implementació de càmeres addicionals i notificacions multilingües).
Tòquio ja feia anys que destacava per l’aplicació de la tecnologia més avançada (cas de la intel·ligència artificial) i per la vocació de sostenibilitat dels seus transports. També l’accessibilitat ha rebut un impuls amb ocasió dels Jocs Paralímpics, amb més lavabos accessibles o facilitant l’accés de cadires de rodes als combois de metro.
La fita esportiva ha estat un al·licient més per continuar en aquesta línia i implementar mesures que, passades les competicions, continuaran gaudint els prop de 14 milions de ciutadans de la capital.
Trobareu l'article complet de la UITP en aquest enllaç.
- ConceptesCulturalMobilitatLlocsDe tot arreuAnys2021