Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Cita Olímpica Més Inusual Impulsa Les Xarxes de Transport de Tòquio
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.08.2021
Carme Becerra

La cita olímpica més inusual impulsa les xarxes de transport de Tòquio

Imatge
L'estació de metro de Shibuya va ser remodelada amb motiu de la cita olímpica / Foto: Web shibuyastation.com
L'estació de metro de Shibuya va ser remodelada amb motiu de la cita olímpica / Foto: Web shibuyastation.com
< >L'estació de metro de Shibuya va ser remodelada amb motiu de la cita olímpica / Foto: Web shibuyastation.com
L'estació de metro de Shibuya va ser remodelada amb motiu de la cita olímpica / Foto: Web shibuyastation.com

Les olimpíades del Japó seran recordades per molts motius, entre d’altres, l’absència de públic a les competicions. Abans de la pandèmia, les autoritats havien posat a punt les infraestructures de transport, de les quals ara podrà gaudir-ne la població local.

Els Jocs Olímpics de Tòquio van tancar ahir les portes, un any després de la data inicialment prevista, al 2020, quan van haver-se de posposar amb motiu de la pandèmia de coronavirus. Malgrat que, finalment, no s’ha permès l’accés de públic a les competicions esportives, el país nipó s’havia preparat per desplaçar els milions de persones que mou una cita olímpica normal.

La Unió Internacional del Transport (UITP) ha realitzat una anàlisi de les millores que el Japó ha incorporat a les seves xarxes aprofitant la convocatòria dels Jocs. Pel que fa als sistemes ferroviaris urbans, als trens es van adoptar mesures com ampliar les portes d’accés o crear instal·lacions lliures de barreres en les immediacions dels espais que es preveien més concorreguts.

El metro (que al 2015 s’apropava als 7 milions de validacions diàries) va esmerçar esforços per millorar la comunicació cap als usuaris i incrementar la seguretat (amb la implementació de càmeres addicionals i notificacions multilingües).

Tòquio ja feia anys que destacava per l’aplicació de la tecnologia més avançada (cas de la intel·ligència artificial) i per la vocació de sostenibilitat dels seus transports. També l’accessibilitat ha rebut un impuls amb ocasió dels Jocs Paralímpics, amb més lavabos accessibles o facilitant l’accés de cadires de rodes als combois de metro.

La fita esportiva ha estat un al·licient més per continuar en aquesta línia i implementar mesures que, passades les competicions, continuaran gaudint els prop de 14 milions de ciutadans de la capital.

Trobareu l'article complet de la UITP en aquest enllaç.

Darrera modificació
09.08.2021
Tema
Transport
  • ConceptesCulturalMobilitatLlocsDe tot arreuAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Tòquio remodela algunes estacions de metro amb vista als Jocs Olímpics del 2020

  • L'estació de metro de Shibuya guanya espai i confort amb vista als Jocs Olímpics de Tòquio

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Nil Moliner al Palau Sant Jordi

Transport
Metro d'Universitat amb llums de Nadal al fons / Foto: TMB

Horaris especials del metro i els autobusos de TMB la vigília de Nadal

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de David Bisbal al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Avui s’obren les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa
Exposició "Murs" a l'estació de Badalona/Pompeu Fabra. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’estació de metro Badalona- Pompeu Fabra acull una exposició fotogràfica que explora els conceptes de frontera i migració

Cultura i Oci
Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant l'acte de presentació de La botiga de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB estrena una nova botiga física a l’estació de metro de Sagrada Família

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons