Header Top menu
#TMBrecomana #veusquenoveus, la campanya per la visibilitat de les dones ‘reals’ als mitjans
L'Institut Català de les Dones endega la campanya #veusquenoveus per impulsar la millora de la representació de les #dones als mitjans de #comunicació. Mireu quines dones més reals protagonitzen el vídeo que ha fet @LaBonne_CCDFB ! https://t.co/D6wPhOtMNb pic.twitter.com/t5SMqdVYio
— Dones (@icdones) 28 de febrer de 2018
El quart trimestre del 2017, les dones ocupades a Catalunya eren 200.000 menys que els homes, amb una taxa d'ocupació 10 punts per sota i amb un 31% de representació en càrrecs de direcció o gerència. En canvi, si mirem la taxa d'atur, les dones estan 2 punts per sobre dels homes i tenen una diferència salarial, en el tram d'edat de més de 55 anys, de més 10.400 euros anuals.
Les dones són majoria en qualsevol dels tipus de titulacions universitàries, però paradoxalment, la taxa de pobresa és superior en elles, així com les dificultats per arribar a fi de mes.
Aquestes són dades extretes del dossier estadístic Les dones a Catalunya 2018, de l’Institut Català de les Dones (ICD), elaborat per l'Observatori de la Igualtat de Gènere, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de les Dones. Aquesta radiografia de la societat actual recull les desigualtats entre dones i homes.
Les diferències exposades al dossier que tenen a veure amb la diferència de gènere estan relacionades amb la situació laboral, les condicions de vida, la formació i nivell d'estudis assolits, la salut, les tecnologies de la informació i la comunicació, l'esport i la cultura. També resulten significatives les dades que tenen a veure amb la menor presència de les dones als mitjans de comunicació. El temps de paraula és d'un 30% en el millor dels casos als informatius de televisió, i d'un 40% a la ràdio.
Per arribar a una paritat més equilibrada i trencar amb el model de dones estereotipades als mitjans de comunicació, l'eix de la jornada reivindicativa del 8 de Març és la millora de la visibilitat i la representació als mitjans.
En aquest context s'ha engegat la campanya de sensibilització #veusquenoveus amb un vídeo protagonitzat per dones allunyades dels clixés, treballadores de la llar, dones grans del districte de Ciutat Vella i treballadores culturals i dones que formen part de les activitats de La Bonne (espai de trobada, intercanvi i creació de projectes culturals feministes).
A l'acte central de la campanya, que tindrà lloc al Palau de la Generalitat el dia 7 de març, se celebrarà la taula rodona Veus visibles: la veu de les dones a l'espai públic i als mitjans de comunicació, amb la participació de Xavier Graset, director i presentador del Més324; Natza Farré, periodista i escriptora; Neus Tomàs, subdirectora d'eldiario.es; Joana Gallego, directora de l'Observatori per a la Igualtat de la UAB, i Elisenda Rovira, periodista i editora de Media.cat.
TMB hi col·labora fent difusió de la campanya.