Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Una nova línia de metro automàtica per unir la ciutat de Milà amb l’aeroport de Linate
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.12.2022
Redacció

Una nova línia de metro automàtica per unir la ciutat de Milà amb l’aeroport de Linate

Imatge
Andana de la nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO
Andana de la nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO

Andana de la nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO

La M4 s’inaugura amb un primer tram de 5,7 quilòmetres que cobreix 6 estacions i compta amb trens Hitachi de la sèrie 4400 amb capacitat per fins a 600 usuaris

L’operador dels serveis del transport públic de Milà i la seva àrea metropolitana, ATM (Azienda Trasporti Milanesi), va posar en marxa el passat 26 de novembre el primer tram de la nova línia automàtica de metro anomenada M4, que consta de 5,7 quilòmetres de llargada i ja té 6 estacions plenament operatives. El traçat total de la infraestructura, un cop finalitzada, unirà l’aeroport de Linate, a l’est de la capital llombarda, amb l’estació de trens de San Cristoforo, a la zona sud-oest d'aquesta, travessant Milà gràcies als seus 15 quilòmetres d’allargada i al total de 21 estacions previstes.

El recorregut inaugurat encara no té correspondència amb la resta de la xarxa de metro de Milà, ja que per ara només connecta l’aeroport de Linate amb la plaça Dateo. El juny del 2023, però, es posarà en marxa el segon tram del traçat que permetrà acostar-se fins a l’estació de San Babila per connectar amb la línia M1. D'aquesta manera la nova infraestructura s'integrarà totalment a la xarxa de transport llombarda. La línia M4 preveu estar operativa en tot el seu traçat l'octubre del 2024. Un cop finalitzada preveu transportar uns 86 milions de passatgers l'any, amb una freqüència en hora punta de 90 segons.    

Trens amb capacitat per 600 viatgers

La nova línia M4 és automàtica i el material rodant prové de la subsidiària d’Hitachi Rail a Itàlia, amb seu a Gènova. Hi operaran 47 trens de 4 vagons, amb una longitud de 50 metres cadascun i una capacitat de 600 viatgers. Els combois formen part de la sèrie 4400 del fabricant i tindran una velocitat màxima de 80 km/hora.

Imatge
Interior dels nous combois de la M4. /Foto: ATM MILANO
Interior dels nous combois de la M4. /Foto: ATM MILANO

Interior dels nous combois de la M4. /Foto: ATM MILANO

 

La M4 és la segona línia automàtica de Milà, que des del 2013 ja compta amb la M5, un traçat completament finalitzat i operatiu que connecta Bignami, al nord de la ciutat, amb l’estadi de San Siro.

Un traçat amb dificultats

La construcció de la nova M4 ha estat un repte des del punt de vista de l’enginyeria. I és que el traçat travessa pel subsol de diferents edificis de gran valor històric i artístic de la ciutat de Milà, com l’esglesia Valdense, el cementiri de la basílica de Sant Ambrogio o les anomenades columnes de San Lorenzo. Així, després de diversos estudis, els túnels de la M4 es van haver de construir a una profunditat superior als estàndards de la indústria i s’hi van haver de posar en marxa diverses intervencions per assegurar la preservació dels diferents elements històrics. Fins i tot, l’actuació va comportar el desplaçament d’alguns monuments com la columna Verziere o la muralla medieval de la via Francesco Sforza. Durant les excavacions, a més, han aparegut troballes de gran valor històric com la necròpolis situada molt a prop de l’església de Sant Ambrogio, i que conté nombroses descobertes de l’època romana.

Imatge
Nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO
Nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO

Nova estació de la M4. /Foto: ATM MILANO

Darrera modificació
14.12.2022
Tema
Societat
  • Altres temesTransportConceptesTecnologiaInstitucionsAltres operadorsAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Cartell del concert benèfinc per Ucraïna. /Foto: Col·legi Notarial de Catalunya

#TMBrecomana el concert benèfic 'Música per Ucraïna, un any després'

Societat
Third-party content
Imatge
Imatge de la visita / Font:  Betevé

Els nens i nenes de l'Escola Baldiri Reixac aprenen com funciona el metro automàtic

Societat
Third-party content
Imatge
Imatge campanya Marató Donants de Sang / Font: Banc de Sang i Teixits

#TMBrecomana sumar-se a la Marató de Donants de Sang de Catalunya

Societat
Third-party content
Imatge
Imatge campanya Nadal / Font: Fudnació Pere Tarrés

#TMBrecomana col·laborar en la recollida de joguines de la Fundació Pere Tarrés

Societat
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Imatge Josep Maria Espinàs / FONT: Col·legi de Periodistes de Catalunya

La mirada de Josep Maria Espinàs al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Laia Bonet, presidenta de TMB. Foto: Pep Herrero

TMB i Ajuntament, amb el suport de la UITP, aborden en una jornada el futur de l’autobús

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al 46è Trial Indoor Solo Moto i el 3r Womens Trophy al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons