Header Top menu
Les xarxes de transport públic de TMB, a punt per a l'inici del curs 2011-2012
Les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estan a punt per a l’inici del curs escolar 2011-2012 a Catalunya, dilluns vinent, 12 de setembre. Totes dues xarxes desplegaran en hora punta la seva capacitat màxima per satisfer la demanda, que s’espera que superi la xifra d’1,8 milions de viatges (1,2 milions al metro i 0,65 al bus) entre les 5 del matí i la mitjanit, en els 11 municipis metropolitans en què tenen presència. Aquesta afluència augmentarà encara amb el començament del curs a l’ensenyament superior.
La setmana que ve, el metro disposarà de la seva oferta habitual, en vigor des de l’1 de setembre. Això vol dir que a l’hora punta del matí, a partir de les 7.30 h, circulen 135 trens simultàniament, amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts segons les línies. La xarxa de metro operada per TMB consta de 8 línies, 102 quilòmetres i 138 estacions –de les quals 115 (el 83%) equipades amb ascensors–, sense comptar el funicular de Montjuïc.
Proves a la L9/10 abans d’obrir al públic Santa Rosa
L’agost, en què la demanda ha disminuït el 35% respecte de l’habitual, s’ha aprofitat per fer actuacions que comporten restriccions de servei. Al tram de Badalona de la línia 2 s’hi han fet durant tres setmanes importants treballs de renovació de la plataforma de via, per compensar els efectes de les filtracions d’agua arran de l’elevació del nivell freàtic. A la línia 9/10, s’hi han fet proves de circulació de trens sense passatge per posar a punt la nova estació de Santa Rosa, que s’obrirà al públic pròximament.
D’altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat tambà a l’agost la remodelació i adaptació de l’estació de Virrei Amat , de la línia 5, i continua treballant en l’adaptació de les estacions de la línia 4 de Bogatell i Llacuna, així com dels intercanviadors de la línia 9 de la Torrassa i Collblanc.
Uns 900 autobusos en hora punta
Pel que fa als autobusos, dilluns entra en vigor l’oferta de tardor-hivern, semblant a la de la temporada passada. Uns 900 vehicles circularan a l’hora punta del matí per 103 línies de la xarxa bàsica i de Bus del Barri. Coincidint amb l’inici de curs, es farà efectiva la prolongació de la línia 96 (Metro Sagrera - Montcada i Reixac) amb nou parades noves, per donar servei al sector del centre comercial Punt.
D’altra banda, els usuaris del Prat de Llobregat els pot ser útil saber que des de l’1 d’agost s’ha desplaçat la parada final de la línia 65 (P. Espanya - El Prat) a la plaça de la Volateria del polígon Mas Blau, mentre que la 165 (Pratexpràs) tà des del 29 d’agost el terminal al carrer Canudas del mateix polígon.
Quant a les alteracions temporals d’itineraris, dies enrere s’ha restablert la circulació de les línies 22, 24, 28 i 114 de baixada per la Via Augusta, tot i que les parades continuen en els emplaçaments provisionals, i a Ciutat Meridiana s’han normalitzat els recorreguts de les línies 62, 76, 103 i 155.