Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB reivindica l’L9 com la clau per millorar la xarxa de metro i la connexió dels barris del nord de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.11.2023
Premsa TMB

TMB reivindica l’L9 com la clau per millorar la xarxa de metro i la connexió dels barris del nord de Barcelona

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i la consellera de Territori, Ester Capella, han visitat les obres del macropou de la Sagrera per avançar en l’L9 i l’L10 en el marc d’una nova licitació de la Generalitat per executar la connexió ferroviària entre els dos ramals 

Imatge
La presidenta de TMB, Laia Bonet, valora la infraestructura del macropou de l'L9 a la Sagrera.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, valora la infraestructura del macropou de l'L9 a la Sagrera.
< >La presidenta de TMB, Laia Bonet, valora la infraestructura del macropou de l'L9 a la Sagrera.

L’L9 del metro és una infraestructura clau per a la mobilitat a Barcelona, així ho ha manifestat avui la presidenta de TMB, Laia Bonet, en la visita que ha fet al macropou de la Sagrera de l’L9/L10 junt a la consellera de Territori, Ester Capella, en el marc d’una visita de la Generalitat de Catalunya per anunciar una nova licitació per a la connexió ferroviària entre els ramals l’L9 i L10 nord amb el tram central de l’L9 des de l’estació de La Sagrera. Bonet ha qualificat la infraestructura a la Sagrera com “un projecte estratègic que ens ha de permetre connectar amb l’L4 en el futur per donar coherència al mapa del metro de Barcelona”. Cal tenir en compte que, actualment, el traçat de l’L9 i L10 Nord fins a La Sagrera transcorre per un tram de túnel que serà el de l’L4 quan la totalitat de l’L9 entri en servei. A banda d’aquest enllaç amb l’L4, la nova L9 també enllaçarà amb les línies 1, 3, 5 i 10.

En aquest sentit, Bonet ha mostrat la seva satisfacció perquè les obres que està executant la Generalitat avancin i ha recordat que “Barcelona necessita l’L9, que les obres avancin i es compleixin els calendaris” ja que aquesta L9 “canviarà el sentit de la connectivitat dels barris de muntanya i del conjunt de la Barcelona del metro, que va més enllà de la pròpia ciutat”.

La xarxa de metro està augmentant el seu nombre d’usuaris constantment i el darrer octubre es va convertir en el mes amb més validacions de la història amb 40,9 milions de viatges i s’ha superat dues vegades el rècord diari, arribant al màxim el passat 31 d’octubre amb 1,65 milions de viatges en un dia laborable. Bonet ha expressat que aquestes xifres mostren que “la Barcelona del metro funciona” i que “és un servei eficient i ben valorat pels ciutadans i ciutadanes, però també vol dir que Barcelona necessita més metro”. I en aquest context, l’L9 permetrà incrementar encara més el nombre d’usuaris i, a la zona nord de la ciutat, donar un millor servei de transport públic a les desenes de milers de persones que utilitzen els autobusos que travessen aquests barris, com l’H4 i l’H6.

Més enllà de les obres, TMB necessitarà 22 nous trens per donar servei a la nova infraestructura i que des de la Generalitat caldrà pressupostar, licitar i adjudicar perquè estiguin disponibles quan la línia estigui a punt per entrar en servei. I, a banda de l’L9, des de TMB es considera necessari impulsar també altres inversions en infraestructures ferroviàries relacionades amb l’ampliació de la xarxa metro també molt importants pel que fa a l’increment de punts d’intercanvi i de la cobertura geogràfica en l’àmbit metropolità, com són l’ampliació d’estacions i arribada de l’L1 a Badalona, l’L3 a Esplugues de Llobregat i l’esmentada L4.

Tema
Transport
  • Anys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

La presidenta de TMB, Laia Bonet, valora la infraestructura del macropou de l'L9 a la Sagrera.
Descarrega l’arxiu (2.06 MB)
Descarrega l’arxiu (115.31 KB)
Macropou La Sagrera L9
Descarrega l’arxiu (4.13 MB)
Macropou La Sagrera L9
Descarrega l’arxiu (3.72 MB)
Visita obres macropou La Sagrera L9
Descarrega l’arxiu (2.45 MB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons