Header Top menu
TMB reivindica l’L9 com la clau per millorar la xarxa de metro i la connexió dels barris del nord de Barcelona
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i la consellera de Territori, Ester Capella, han visitat les obres del macropou de la Sagrera per avançar en l’L9 i l’L10 en el marc d’una nova licitació de la Generalitat per executar la connexió ferroviària entre els dos ramals
L’L9 del metro és una infraestructura clau per a la mobilitat a Barcelona, així ho ha manifestat avui la presidenta de TMB, Laia Bonet, en la visita que ha fet al macropou de la Sagrera de l’L9/L10 junt a la consellera de Territori, Ester Capella, en el marc d’una visita de la Generalitat de Catalunya per anunciar una nova licitació per a la connexió ferroviària entre els ramals l’L9 i L10 nord amb el tram central de l’L9 des de l’estació de La Sagrera. Bonet ha qualificat la infraestructura a la Sagrera com “un projecte estratègic que ens ha de permetre connectar amb l’L4 en el futur per donar coherència al mapa del metro de Barcelona”. Cal tenir en compte que, actualment, el traçat de l’L9 i L10 Nord fins a La Sagrera transcorre per un tram de túnel que serà el de l’L4 quan la totalitat de l’L9 entri en servei. A banda d’aquest enllaç amb l’L4, la nova L9 també enllaçarà amb les línies 1, 3, 5 i 10.
En aquest sentit, Bonet ha mostrat la seva satisfacció perquè les obres que està executant la Generalitat avancin i ha recordat que “Barcelona necessita l’L9, que les obres avancin i es compleixin els calendaris” ja que aquesta L9 “canviarà el sentit de la connectivitat dels barris de muntanya i del conjunt de la Barcelona del metro, que va més enllà de la pròpia ciutat”.
La xarxa de metro està augmentant el seu nombre d’usuaris constantment i el darrer octubre es va convertir en el mes amb més validacions de la història amb 40,9 milions de viatges i s’ha superat dues vegades el rècord diari, arribant al màxim el passat 31 d’octubre amb 1,65 milions de viatges en un dia laborable. Bonet ha expressat que aquestes xifres mostren que “la Barcelona del metro funciona” i que “és un servei eficient i ben valorat pels ciutadans i ciutadanes, però també vol dir que Barcelona necessita més metro”. I en aquest context, l’L9 permetrà incrementar encara més el nombre d’usuaris i, a la zona nord de la ciutat, donar un millor servei de transport públic a les desenes de milers de persones que utilitzen els autobusos que travessen aquests barris, com l’H4 i l’H6.
Més enllà de les obres, TMB necessitarà 22 nous trens per donar servei a la nova infraestructura i que des de la Generalitat caldrà pressupostar, licitar i adjudicar perquè estiguin disponibles quan la línia estigui a punt per entrar en servei. I, a banda de l’L9, des de TMB es considera necessari impulsar també altres inversions en infraestructures ferroviàries relacionades amb l’ampliació de la xarxa metro també molt importants pel que fa a l’increment de punts d’intercanvi i de la cobertura geogràfica en l’àmbit metropolità, com són l’ampliació d’estacions i arribada de l’L1 a Badalona, l’L3 a Esplugues de Llobregat i l’esmentada L4.