Header Top menu
TMB prova aquesta setmana un bus elèctric procedent de la ciutat xinesa de Shenzhen
Aquesta setmana TMB farà circular per Barcelona un autobús elèctric BYD K9, de fabricació xinesa i que presta servei habitualment a la ciutat de Shenzhen, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers.
L'autobús BYD K9 és un model elèctric pur d'ús urbà, amb capacitat variable segons la configuració. Com la flota actual de TMB, disposa de plataforma baixa i rampa per a l'accés de cadires de rodes. Les dimensions del vehicle són 12 metres de longitud, 2,55 metros d'amplada i 3,3 metres d'altura. Pesa 13,5 tones.
Aquest autobús està propulsat per dos motors elèctrics amb una potència nominal de 90 kilowatts cadascun (244 cavalls en total), que li permetrien assolir una velocitat màxima de 96 quilòmetres per hora.
Generació elèctrica en la frenada i panells solars al sostre
Els motors estan alimentats per bateries d'ió liti amb nucli de ferro que li donen, segons el fabricant, una autonomia de 250 quilòmetres sense recarregar. Les bateries es regeneren en la frenada, moment en què el motor actua de manera inversa i genera potència, convertint l'energia cinètica en electricitat. A més, els panells solars instal·lats al sostre aporten energia addicional durant la marxa.
La intenció de TMB és comprovar les prestacions, consums i qualitats ambientals d'aquest autobús elèctric cedit per BYD, amb vista a tenir-lo present com a opció en futures necessitats de renovació de la flota. Fa uns anys que TMB explora el mercat de vehicles a la recerca dels que prestin el servei eficaçment amb el mínim d'emissions i consums.
En aquesta línia, les renovacions de flota s'estan fent des del 2010 únicament a base de cotxes ambientalment millorats, de gas natural comprimit i híbrids, sense descartar l'adquisició de vehicles 100% elèctrics en el moment que la indústria els ofereixi en condicions equiparables de prestacions i costos del cicle de vida.