Header Top menu
TMB aconsegueix la certificació UNE-EN 13816 de qualitat per a les 4 cotxeres d'autobusos
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha rebut avui la certificació de qualitat UNE-EN 13816 per al servei de transport de viatgers de totes les línies d'autobusos que gestiona la seva cotxera de Zona Franca, amb la qual cosa els quatre centres operatius de negoci d'Autobusos ja han obtingut aquest certificat, que va associat al compliment dels nivells de qualitat establerts per un referencial europeu específic del sector del transport de viatgers.
El president de TMB, Joaquim Forn, i el vicepresident executiu, Dídac Pestaña, han rebut aquest matí la documentació del certificat de mans del gerent d'Applus a Catalunya, Guillem Pastor, que també ha lliurat l'acreditació corresponent a la ISO 9001 en gestió interna de la qualitat per a la mateixa cotxera.
La certificació UNE-EN 13816 és una norma europea que, en matèria de transport col·lectiu, especifica els requisits de qualitat en aspectes com servei ofert, puntualitat i regularitat, seguretat, accessibilitat, informació al públic, atenció al client, confort i respecte pel medi ambient.
Més de mil autobusos per a 102 línies
Actualment, el model de gestió de qualitat dels centres operatius d'Autobusos està basat en la UNE 13816, la ISO 9001 i la ISO 14001, i és un referent en l'àmbit espanyol en el transport de superfície. Les quatre cotxeres gestionen una flota de 1.072 vehicles que donen servei en 102 línies regulars de Barcelona i deu municipis metropolitans, a més del Barcelona Bus Turístic.
La primera cotxera de TMB a superar amb èxit l’auditoria de certificació en la normativa UNE-EN 13816, realitzada per l’Applus Certification Technological Center, va ser la de Ponent, el març del 2010. Seguidament van culminar el procés les de Triangle i Horta. També la té la gerència de la línia 3 de Metro, des del 2011.
Política corporativa de qualitat
La creixent complexitat social i les seves repercussions en la mobilitat i la sostenibilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona, així com la necessitat de donar resposta als compromisos adquirits amb les administracions, exigeixen de TMB una millora contínua de la gestió i un enfocament decididament orientat a satisfer les necessitats i les expectatives dels ciutadans. Fruit d'aquesta política són les 14 certificacions ISO 9001 en gestió de la qualitat, un certificat ISO 14001 en gestió mediambiental de l’autobús a la via pública i la ISO 170001 (1 i 2) en gestió de l’accessibilitat universal al Telefèric de Montjuïc.