Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Primer viatge de l'autobús històric de dos pisos del Barcelona Bus Turístic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.01.2013
Premsa TMB

Primer viatge de l'autobús històric de dos pisos del Barcelona Bus Turístic

Imatge
Primer pla del darrere del bus
Primer pla del darrere del bus
< >Primer pla del darrere del bus
Primer pla del darrere del bus

TMB i la Fundació TMB han mostrat, per primera vegada després de la recent restauració, un dels primers busos de dos pisos del Barcelona Bus Turístic, el MAN SD 200 (número 2011 de la flota de TMB),  com a avançament de la seva presentació pública aquest cap de setmana dins de l’exposició de vehicles antics i el 3r Ral·li d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui.

Aquest autobús de 31 anys d’antiguitat ha estat restaurat per l’empresa MAN amb motiu del 25è aniversari del funcionament d’aquest emblemàtic transport d’oci de la Ciutat Comtal.

Breu història de la sèrie 2000

La sèrie 2000 es componia de sis autobusos d'un i de dos pisos, el segon descobert, destinats a la línia del Bus Turístic.

Aquests vehicles van ser adquirits a l'empresa de Transports Municipals de Berlín, on estaven matriculats des de 1981. Originalment, aquests cotxes tenien el sostre cobert i venien pintats de color crema i verd. L'empresa Sercar es va encarregar de la remodelació, donant-los l’aspecte actual.

Estaven equipats amb un motor D2566 MUH de 190 CV, i amb canvi de velocitats automàtic VOITH D851 i tenien la capacitat de transportar un total de 81 passatgers (tots asseguts).

El 3 d'octubre de 1996, es va fer la presentació de dos d’aquests autobusos a la plaça Catalunya, i durant aquell mateix any van arribar tres cotxes més. El sisè va venir el 1998, i encarà en va arribar un altre d’addicional el 2006 (calques del 2000 al 2006).

Durant els estius dels anys 2001 i 2002, també van circular per Barcelona alguns vehicles del mateix tipus, cedits per empreses de Madrid i Sevilla. L’any 2002 es van comprar sis cotxes més de característiques semblants als anteriors (també de segona mà), que es van numerar amb les calques 2007- 2012.

Durant el 2005, després d’haver prestat servei a Barcelona durant gairebé 9 anys, van començar a donar-se de baixa els primers vehicles d'aquesta sèrie i finalment l'any 2006 van deixaren de circular i, aquest vehicle (BBT número 2011) va passar a formar part del Patrimoni Històric i cultural de TMB.

  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Primer pla del darrere del bus
Primer pla del darrere del bus
Descarrega l’arxiu (36.38 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
La mostra 'La petita història del metro' es pot veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB

"La petita història del metro" torna a exhibir-se a l'Espai Mercè Sala

Cultura i Oci
Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Últimes notícies

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons