Header Top menu
El metro de Barcelona estrena les primeres botigues virtuals de la mà de Pickbe
El metro de Barcelona es converteix des d'avui en l'escenari de la primera experiència de comerç mòbil (compra mitjançant una aplicació instal·lada al telèfon) en botigues virtuals situades a la xarxa del suburbà, dins un projecte compartit per Pickbe, del grup empresarial Inspirit, i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Neix així una manera intel·ligent de comprar, fàcil i còmoda, des de qualsevol terminal mòbil i mentre es fa el trajecte quotidià en metro. I s'obre alhora una nova via de proporcionar ingressos complementaris per al finançament del transport públic metropolità.
Pickbe es una aplicació mòbil disponible per a telèfons iPhone i Android que permet als usuaris comprar productes i serveis de les principals marques online del moment. Amb l'aplicació, a més, es pot captar informació continguda en els monitors de gran format que constitueixen les botigues virtuals, inicialment situades en dos vestíbuls, una a l'estació de Diagonal(L3) i l'altra a La Sagrera (L1-L5).
Dins les botigues virtuals, i amb un sol clic, es poden trobar els productes i serveis de Privalia, Groupalia, Ulabox, Casa del Libro i Promociones Farma, entre d'altres. Així els usuaris del metro poden comprar, amb descomptes exclusius, articles de moda, plans d'oci i ofertes d'alimentació, cultura, salut i bellesa.
Pickbe és una "startup" la missió de la qual és impulsar la compra mòbil i els seus beneficis en la nova generació de compradors online. Dirigida pels emprenedors Julio García i Carles Farrerons, Pickbe neix al si del Grup Inspirit, la incubadora i acceleradora de projectes tecnològics liderada per Dídac Lee. Pickbe proposa un nou mètode de compra basat en la mobilitat utilitzant suports digitals com a punts de venda i l'smartphone com a eina per adquirir els productes.
I com funciona?
Els usuaris de les dues estacions de metro en què comença el projecte de Bon Dia, botigues virtuals, podran comprar el que els interessi, un cop descarregada l'aplicació de manera gratuïta i captant el codi QR situat al costat del producte mostrat a la pantalla. Pickbe aporta una més gran eficiència, i fa dels trasllats i moments d'espera una oportunitat de compra en llocs on fins ara no era possible comprar.
A més de poder fer les compres a través de les botigues virtuals del metro, els usuaris disposen a la mateixa aplicació d'una àmplia oferta de productes en funció de la seva localització, amb prioritat per a les més pròximes al lloc on sigui.
Amb les botigues virtuals i de la mà de TMB, Pickbe es posiciona com l'aplicació que obre pas al "mobile commerce" a Espanya d'una forma innovadora, i es vincula amb els usuaris en els seus entorns més comuns. Ofereix a més una solució basada en la interactivitat entre dispositius que permet mesurar comportaments de consum, optimitzar el temps dels ciutadans en les grans ciutats i acostar empreses de venda online al mon offline. Aquests són alguns dels avantatges que ofereix Pickbe a un model de ciutat cosmopolita, avantguardista i que aposta per l'ús de les noves tecnologies.
Per TMB, la participació en el projecte de botigues virtuals és una nova oportunitat d’aprofitar les tecnologies en benefici dels ciutadans, com ja es fa en els nous sistemes d'informació de servei de les xarxes de metro i autobusos. En aquest cas es tracta d'una aportació que millora l'experiència de viatge i que sintonitza amb l'estratègia digital de la companyia, expressada en el programa TMB Connecta.