Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El metro de Barcelona estrena les primeres botigues virtuals de la mà de Pickbe
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.02.2013
Premsa TMB

El metro de Barcelona estrena les primeres botigues virtuals de la mà de Pickbe

Imatge
Imatge codi QR
Imatge codi QR
< >Imatge codi QR
Imatge codi QR

El metro de Barcelona es converteix des d'avui en l'escenari de la primera experiència de comerç mòbil (compra mitjançant una aplicació instal·lada al telèfon) en botigues virtuals situades a la xarxa del suburbà, dins un projecte compartit per Pickbe, del grup empresarial Inspirit, i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Neix així una manera intel·ligent de comprar, fàcil i còmoda, des de qualsevol terminal mòbil i mentre es fa el trajecte quotidià en metro. I s'obre alhora una nova via de proporcionar ingressos complementaris per al finançament del transport públic metropolità.

Pickbe es una aplicació mòbil disponible per a telèfons iPhone i Android que permet als usuaris comprar productes i serveis de les principals marques online del moment. Amb l'aplicació, a més, es pot captar informació continguda en els monitors de gran format que constitueixen les botigues virtuals, inicialment situades en dos vestíbuls, una a l'estació de Diagonal(L3) i l'altra a La Sagrera (L1-L5).

Dins les botigues virtuals, i amb un sol clic, es poden trobar els productes i serveis de Privalia, Groupalia, Ulabox, Casa del Libro i Promociones Farma, entre d'altres. Així els usuaris del metro poden comprar, amb descomptes exclusius, articles de moda, plans d'oci i ofertes d'alimentació, cultura, salut i bellesa.

Pickbe és una "startup" la missió de la qual és impulsar la compra mòbil i els seus beneficis en la nova generació de compradors online. Dirigida pels emprenedors Julio García i Carles Farrerons, Pickbe neix al si del Grup Inspirit, la incubadora i acceleradora de projectes tecnològics liderada per Dídac Lee. Pickbe proposa un nou mètode de compra basat en la mobilitat utilitzant suports digitals com a punts de venda i l'smartphone com a eina per adquirir els productes.

I com funciona?

Els usuaris de les dues estacions de metro en què comença el projecte de Bon Dia, botigues virtuals, podran comprar el que els interessi, un cop descarregada l'aplicació de manera gratuïta i captant el codi QR situat al costat del producte mostrat a la pantalla. Pickbe aporta una més gran eficiència, i fa dels trasllats i moments d'espera una oportunitat de compra en llocs on fins ara no era possible comprar.

A més de poder fer les compres a través de les botigues virtuals del metro, els usuaris disposen a la mateixa aplicació d'una àmplia oferta de productes en funció de la seva localització, amb prioritat per a les més pròximes al lloc on sigui.

Amb les botigues virtuals i de la mà de TMB, Pickbe es posiciona com l'aplicació que obre pas al "mobile commerce" a Espanya d'una forma innovadora, i es vincula amb els usuaris en els seus entorns més comuns. Ofereix a més una solució basada en la interactivitat entre dispositius que permet mesurar comportaments de consum, optimitzar el temps dels ciutadans en les grans ciutats i acostar empreses de venda online al mon offline. Aquests són alguns dels avantatges que ofereix Pickbe a un model de ciutat cosmopolita, avantguardista i que aposta per l'ús de les noves tecnologies.

Per TMB, la participació en el projecte de botigues virtuals és una nova oportunitat d’aprofitar les tecnologies en benefici dels ciutadans, com ja es fa en els nous sistemes d'informació de servei de les xarxes de metro i autobusos. En aquest cas es tracta d'una aportació que millora l'experiència de viatge i que sintonitza amb l'estratègia digital de la companyia, expressada en el programa TMB Connecta.

  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Imatge codi QR
Imatge codi QR
Descarrega l’arxiu (6.23 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Últimes notícies

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons