Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L'Espai Mercè Sala Se Suma a La Nit Dels Museus i Obrirà Fins a La 1 de La Matinada
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.05.2015
Premsa TMB

L'Espai Mercè Sala se suma a la Nit dels Museus i obrirà fins a la 1 de la matinada

Imatge
La Nit dels Museus 2015
La Nit dels Museus 2015
< >La Nit dels Museus 2015
La Nit dels Museus 2015

Demà dissabte, 16 de maig, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) se sumarà a la Nit dels Museus i obrirà la sala d'exposicions Mercè Sala, situada al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de metro a l'estació de Diagonal, des de les 7 de la tarda i fins a la 1 de la matinada. L'horari habitual d'obertura de l'Espai Mercè Sala és de 10 del matí a 20.30 hores, tots els dies feiners de dilluns a divendres, i l'entrada és gratuïta.

En aquest sentit i per facilitar l’accés dels assistents als diferents centres i museus de Montjuïc que obriran portes la nit de dissabte, TMB reforça amb més vehicles la línia 150 de bus (Pl. Espanya - Castell de Montjuïc) i aquest dia circularà fins a les 2.30 de la matinada.

Els visitants de la sala del metro podran veure una mostra que recull les fotografies més emblemàtiques dels projectes participants en l'edició d'enguany del Festival de Fotografia Documental de Barcelona “DOCfield>15”, que utilitza el tema “The Heart of the Matter” (El quid de la qüestió) per abordar temàtiques emblemàtiques del nostre temps, com el conflicte, la corrupció, el capitalisme, el declivi econòmic, la identitat de la cultura o la lluita.

A més, enguany, amb motiu de la celebració de la Nit dels Museus algunes estacions de metro es converteixen en petits museus, ja que llueixen reproduccions sobre vinil de grans dimensions de tot tipus de peces i obres d’art d’alguns dels museus participants. En el disseny hi ha reservats espais perquè els usuaris es facin fotos i comparteixin a les xarxes socials les seves imatges fent servir l’etiqueta #bcnesmuseu.

Concretament, aquestes reproduccions de gran format es poden veure en 5 estacions: Ciutadella / Vila Olímpica (L4), en què hi ha representats el MEAM, el Museu de les Cultures del Món i el Born Centre Cultural; Guinardó / Hospital de Sant Pau (L4), en què s’hi pot veure l’Hospital de Sant Pau; Universitat (L1/L2), on s’hi troben el CCCB, MACBA i Museu Marítim; Passeig de Gràcia (L2/L4), on té protagonisme la Fundació Tàpies, la Lògia, el Museu Egipci, la Fundació Suñol i La Pedrera, i, finalment, l’estació de Clot (L1), que recull una mostra del Museu del Disseny, el Museu de la Música i Can Framis.

Recordar que, com que és dissabte, el metro dóna servei de manera continuada.

Una nit farcida de propostes

La Nit dels Museus és una iniciativa promoguda pel Consell d'Europa en què participen més de 3.000 museus de 40 països. A més de gaudir de les col·leccions i les exposicions temporals dels museus, també es poden veure concerts, dansa, teatre, recitals de poesia, tallers, visites guiades i altres activitats per a tota la família.

Aquesta activitat forma part de TMB Cultura, el projecte cultural de la Fundació TMB que estableix vincles entre ciutadans i associacions culturals de Barcelona i l’àrea metropolitana per aproximar la cultura a la ciutadania i enriquir l'experiència del viatge en transport públic.

Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalLlocsEspai Mercè SalaAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

La Nit dels Museus 2015
La Nit dels Museus 2015
Descarrega l’arxiu (8.24 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La mostra dels negatius sobre vidre es pot veure a l'Espai Mercè Sala durant tot el mes d'octubre / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotografies singulars repassen la història dels transports públics de Barcelona, a l’Espai Mercè Sala del metro

Cultura i Oci
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci

Últimes notícies

Imatge bus hidrogen / Foto:  TMB

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturades d'avui dijous, 8 d’octubre

Empresa
Imatge
Presentació dels primers troleibusos, any 1941 / Foto Arxiu TMB

Els primers troleibusos s'estrenaven a Barcelona fa 85 anys

Història
Imatge
Nou tren de la xarxa circumvesuviana. /Foto: EMV

La xarxa circumvesuviana que connecta Nàpols amb la resta de municipis del Vesubi estrena nous trens

En xarxa
Third-party content
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per als concerts d’Oques Grasses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons