Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. L'1 de juliol s'engegarà la compensació dels títols integrats no utilitzats durant l'estat d’alarma
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.06.2020
Premsa TMB

L'1 de juliol s'engegarà la compensació dels títols integrats no utilitzats durant l'estat d’alarma

Les persones que no han fet servir la seva targeta o abonament amb limitació temporal des del 14 de març podran ampliar-ne automàticament la vigència validant-lo a partir de dimecres.

Imatge
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
< >Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM

L’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona, consorci integrat per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), engega aquest 1 de juliol el procediment de compensació d’aquells títols de transport públic amb limitació temporal que no hagin pogut ser utilitzats durant el confinament a causa de la Covid-19, segons estableix en un comunicat.

La recuperació dels viatges perduts es podrà dur a terme a través de dues vies: en tots dos casos, l’objectiu és donar una resposta àgil que eviti els desplaçaments als punts d’atenció presencial. Cal destacar, doncs, que ni la informació ni cap tràmit de les compensacions d’aquests títols s’oferiran en els punts d’atenció de la xarxa.

Compensacions automàtiques

La primera via és la que han de seguir totes aquelles persones que ja havien estrenat un títol abans del 14 de març, i a les quals els ha caducat la targeta sense haver-la utilitzat en cap moment del confinament. En aquests casos, la persona usuària podrà introduir la targeta caducada en qualsevol validadora d’accés a la xarxa de transport, i el sistema de validació imprimirà en el títol una nova data de caducitat, de manera que recuperarà tots aquells dies o viatges que no va poder utilitzar des del 14 de març.

Dins d’aquesta via de compensacions hi haurà dos casos diferents:

  • Els títols mensuals (T-usual, T-grup i T-familiar): el requisit perquè es produeixi l’ampliació automàtica de caducitat és que el títol s’estrenés abans del 14 de març i no es fes servir entre el 14 de març i l’11 d’abril.
  • Els títols trimestrals (T-jove, T-trimestre i T-70/90 FM/FN): el requisit perquè es produeixi l’ampliació automàtica de caducitat és que el títol s’estrenés abans del 14 de març i no es fes servir entre el 14 de març i el 10 de juny.


És important destacar que, en el moment en què una persona passi el seu títol per la validadora, començarà a comptar la nova data de validesa, incorporant els dies perduts. En aquest sentit, recomanem que no s’executi el procediment de recuperació de dies fins al moment que es necessiti el títol, ja que es disposarà de tot el 2020 per fer ús d’aquest procediment de compensació.

Si la validadora no accepta fer un canvi de caducitat del títol el missatge que apareixerà serà “Títol caducat“. En aquest supòsit la persona interessada haurà de recórrer a la compensació via formulari, ja que probablement la causa serà que el títol hagi tingut alguna validació posterior a la data 14 de març.

Compensacions via formulari

Per als casos de persones que sí que van utilitzar els seus títols de transport durant el confinament, un cop aprovat l’estat d’alarma, per motius laborals o de serveis essencials, l’ATM ha habilitat un formulari dinàmic, on cal registrar les dades de cada títol i persona, que permetrà analitzar, cas per cas, el dret de compensació. El formulari demanarà, entre d’altres, la imatge del títol a compensar per ambdues cares, per obtenir les dades precises d’utilització, a més de documentació personal i laboral que certifiqui la pertinença a un servei essencial, si s’escau.

Un cop rebuda la informació, l’ATM valorarà el dret a compensació i quantificarà els dies que s’han de compensar; a partir d’aquí, generarà un abonament que incorporarà viatges il·limitats per al nombre de dies que es determini en cada cas. La persona podrà recollir l’abonament a partir del dia 1 de setembre, entre una sèrie de punts de recollida a triar. Aquests títols tindran validesa fins al 31 de març de 2021, i la compensació via formulari es podrà sol·licitar durant tot el 2020.

Aquesta via també inclou l’opció de compensar els dies de gratuïtat del transport públic que es van establir per als treballadors i treballadores essencials entre el 2 i el 9 d’abril; és a dir, persones que ja disposaven d’un abonament estrenat aquells dies (primera validació posterior al 13 de març) i que, a la pràctica, no van aprofitar la gratuïtat perquè, erròniament, la validadora va descomptar-li el viatge.

L’ATM calcula que hi ha uns 600.000 títols a compensar, que no es van poder utilitzar durant el confinament i han caducat sense haver-los pogut aprofitar com estava previst. D’aquests 600.000, la majoria seran compensacions automàtiques que es podran dur a terme sense cap gestió presencial ni telefònica ni necessitat d’acudir al formulari.

La via del formulari, per a la resta de casos, tindrà el suport d’atenció d’una centraleta reforçada que donarà resposta als dubtes específics dels casos de compensacions, al telèfon 93 120 53 30 en horari de 9h a 21h, de dilluns a divendres no festius. En qualsevol cas, el sistema impulsat per l’ATM pretén oferir una solució àgil que eviti desplaçaments per a qualsevol consulta o gestió presencial, per evitar el col·lapse i les aglomeracions, no aconsellables en l’actual situació.

Tota la informació sobre els mecanismes de compensació és al web de l'ATM.

Tema
Transport
  • Conceptes#covid19TarifesTicketingInstitucionsATMAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Descarrega l’arxiu (32.92 KB)
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Validació d'una T-usual de 4 zones / Foto: ATM
Descarrega l’arxiu (32.92 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons