Header Top menu
Interrupció parcial del servei de metro a la línia 2 entre el 28 de març i l'1 d'abril
El servei de metro de la línia 2 quedarà interromput entre el 28 de març i l’1 d’abril, entre les estacions de Passeig de Gràcia i Sagrada Família, a conseqüència dels treballs que el Departament de Territori i Sostenibilitat durà a terme per determinar la solució tècnica per reduir les vibracions detectades en aquest tram.
La suspensió del servei, que coincideix amb la festivitat de Setmana Santa, s’ha planificat tenint en compte especialment la voluntat de minimitzar les afectacions als viatgers, de manera que es durà a terme en dies de baixa demanda de mobilitat urbana.
Durant aquesta interrupció del servei, els usuaris disposaran de diverses alternatives de transport públic.
Per als desplaçaments més llargs, entre els dos sectors de la línia que continuaran funcionant:
-Es recomana la connexió mitjançant la línia 1 de metro, que enllaça amb la línia 2 a les estacions de Clot i Universitat, tal com mostra el gràfic adjunt.
-També es podran fer servir els enllaços de la línia 2 amb la L5 a Sagrada Família i la L4 a Passeig de Gràcia.
Per als desplaçaments amb origen o destinació al tram interromput:
-Les línies de bus H12, 7 i 62 circulen per la Gran Via i connecten les estacions de Passeig de Gràcia, Tetuan i Monumental.
-La línia de bus V21 circula entre Sagrada Família i Monumental, de baixada pel carrer Lepant i de pujada pel carrer Marina.
-L'estació de la línia 4 de Girona és a 300 metres de distància de l'estació de la línia 2 de Tetuan.
Vibracions a la línia 2
En els últims mesos, el Departament de Territori i Sostenibilitat i TMB estan treballant per a resoldre l’increment dels nivells vibratoris detectats en la línia 2 entre les estacions de Sant Antoni i Sagrada Família. Aquestes vibracions tenen uns valors que poden ser molestos per als veïns, però es troben lluny del llindar en què poden provocar algun tipus de dany, fins i tot lleu, als edificis.
Per disminuir aquestes vibracions, s’han dut a terme mesuraments, treballs en el manteniment de la via i s’ha reduït la velocitat de pas dels combois en aquest tram. D’altra banda, s’ha redactat un estudi específic per a detectar les causes del problema i projectar la seva solució.
Així, entre el 28 de març i l’1 d’abril, s’executaran les proves tècniques que han de validar la solució més adient per a reduir les vibracions, tot analitzant alhora aspectes com l’impacte en l’explotació, la seva vida útil, el termini d’execució o el manteniment que requereixi. A partir dels resultats, es redactarà el projecte constructiu que definirà les obres necessàries.
Més informació a la nota de premsa de Territori i Sostenibilitat.