Header Top menu
Entra en servei la nova estació de Santa Rosa de la línia 9 de metro
Ja s'ha obert al públic la nova estació de la línia 9/10 de metro de Santa Rosa, situada a mig camí entre les estacions de Can Peixauet i Fondo, a Santa Coloma de Gramenet. L'han inaugurat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, juntament amb l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i el president de TMB i primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn.
L’execució de la nova estació tambà ha comprès la transformació d’una àrea del barri de Santa Rosa, que abans acollia edificis, en un gran espai obert d’ús públic, la qual cosa ha dilatat la seva estrena respecte de la resta d’estacions del ramal de Santa Coloma de la línia 9.
Connexió directa amb l'intercanviador de La Sagrera
A banda de facilitar l’accàs a equipaments i centres sanitaris, educatius i comercials del barri, la nova estació tambà servirà per millorar la mobilitat dels veïns de la zona amb el centre de Barcelona, a travàs de l’intercanviador de La Sagrera, que permet la correspondència amb la línia 1, la línia 5 i Rodalies. Finalment, tambà millorarà la comunicació urbana dins de Santa Coloma de Gramenet, afavorint la connexió amb transport públic entre els barris.
L’estació de Santa Rosa às de tipus pou i s’ha construït a 44 metres de profunditat des de l’accàs a nivell del carrer fins a l’andana inferior. Disposa d’un accàs a peu pla a l’avinguda dels Banús, a la cantonada amb al carrer d’Irlanda. Per connectar els diferents nivells de l’estació, 6 ascensors de gran capacitat recorren els 36 metres que separen el vestíbul de la preandana. A màs, 2 ascensors per a persones amb mobilitat reduïda enllacen el vestíbul amb les andanes de l’estació.
Andanes superposades
El vestíbul, d’uns 300 metres quadrats de superfície, disposa de 4 màquines de venda de bitllets i 7 validadores, una de les quals per a persones amb mobilitat reduïda. Des d'aquest nivell es baixa mitjançant escales fixes i mecàniques a un segon vestíbul, situat a un nivell inferior, a 6 metres de profunditat, on hi ha els ascensors de gran capacitat que comuniquen amb la preandana. Per la seva banda, les andanes s’han construït superposades. Pel nivell inferior circulen els trens en sentit Can Zam, i pel superior, en sentit La Sagrera.
L'estació s'afegeix a les 11 que ja funcionen al conjunt de les dues branques de la línia 9/10. La línia destaca pel fet de fer servir la tecnologia màs avançada —às la primera que circula de manera automàtica sense conductor a l'Estat espanyol— i la seva vocació de columna vertebral de la mobilitat metropolitana: de les 12 estacions d'aquest sector Besòs de la línia, sis són en terme de Santa Coloma de Gramenet, tres a Badalona i tres màs a Barcelona.
Recordem que TMB, com a operador de l’Ãrea Metropolitana de Barcelona, no sols às l’encarregat de prestar el servei de metro a la línia 9/10, sinó que tambà assumeix les activitats d’administració i conservació de les seves principals infraestructures, per encàrrec de l’ens propietari, Ifercat , així com la funció d’inspecció de les altres infraestructures adjudicades a concessionaris.