Header Top menu
Directius d'una vintena de metros coneixeran a Barcelona l'última tecnologia en control de trens
Uns cinquanta directius i tècnics de les empreses operadores de metro d'una vintena de ciutats del món es reuneixen demà i demà passat, 23 i 24 de gener, a Barcelona per conèixer una experiència reeixida d'aplicació de la tecnologia ferroviària més avançada per a la gestió de la circulació de trens urbans, la de la línia 9/10 del metro barceloní.
L'objectiu de la trobada, organitzada per TMB juntament amb les associacions de benchmarking (intercanvi i comparació de bones pràctiques) NOVA i CoMET, és aprofundir en el coneixement de la tecnologia de control de trens basat en les comunicacions (CBTC, en la sigla anglesa), que s'ha aplicat amb èxit a la línia 9/10 del metro de Barcelona.
Taller i visites comentades
Durant els dos dies de la trobada, els assistents participaran en sessions de treball tipus taller i en visites comentades al centre de control de metro de la Sagrera i a la línia 9/10, que es va posar en marxa el desembre de 2009 i és la primera que funciona automàticament sense conductor a Espanya.
La xarxa de metro de TMB consta de vuit línies que sumen 102,6 quilòmetres de longitud, dels quals 11,1 corresponen a la línia automàtica L9/10, i el 2011 va registrar 389 milions de validacions.