Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Balanç de La Jornada de Vaga a La Xarxa D'autobusos de TMB
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.10.2012
Premsa TMB

Balanç de la jornada de vaga a la xarxa d'autobusos de TMB

Imatge
Alteracions bus
Alteracions bus
< >Alteracions bus
Alteracions bus

La xarxa autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha funcionat avui en règim de serveis mínims des de l'inici del servei, a causa de la vaga convocada per diversos sindicats contra la normativa estatal sobre els salaris dels treballadors públics. La jornada ha transcorregut en general amb normalitat, si bé s’han registrat algunes actuacions incíviques que han ocasionat danys lleus en quatre autobusos i diverses parades.

Tal com estava fixat, al matí de 6.30 a 9.30 h ha circulat un 50% del servei habitual en dia feiner, tot i que els piquets han retardat la sortida dels vehicles en algunes cotxeres. Aquesta tarda, de 4 a 8, torna a haver-hi serveis mínims. A banda, es manté durant tota la jornada un 25% del servei a les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 150 i 157. A les línies de Bus del Barri circula un vehicle també tota la jornada.

La vaga ha coincidit amb l'estrena de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus: les línies horitzontals H6 i H12, les línies verticals V7 i V21 i la línia diagonal D20, motiu pel qual no han pogut aportar inicialment les prestacions de freqüència i regularitat per a les quals han estat dissenyades.

Desconvocatòria de les aturades dels dies 2, 3 i 4

Aquesta tarda, TMB ha rebut per part dels promotors de la vaga una comunicació en el sentit de deixar sense efecte les aturades de dues hores per torn que havien anunciat per als dies 2, 3 i 4 d'aquesta setmana. Es manté, no obstant, la convocatòria de quatre o cinc hores d'aturada, de 10 a 14 o de 10 a 15 h –hi ha dos escrits de convocatòria i difereixen en aquest punt–, per divendres vinent, 5 d'octubre.

En relació amb el motiu esgrimit per a la convocatòria de vaga, l'empresa ha ofert alternatives per neutralitzar l'efecte del reial decret 20/2012 en el poder adquisitiu dels treballadors, en un esforç negociador que ha donat com a fruit l'acord subscrit amb els sindicats SIT i ACAT. Aquest acord és aplicable als afiliats del dos sindicats i està obert a la incorporació de la resta de sindicats i de tots els treballadors que s'hi adhereixin voluntàriament.

  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Alteracions bus
Alteracions bus
Descarrega l’arxiu (5.39 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La mostra dels negatius sobre vidre es pot veure a l'Espai Mercè Sala durant tot el mes d'octubre / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotografies singulars repassen la història dels transports públics de Barcelona, a l’Espai Mercè Sala del metro

Cultura i Oci
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jungle al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
La Paula Fernández Ochoa conversa amb l'Adam Martín sobre el suïcidi al metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa el focus en els supervivents del suïcidi en una xerrada celebrada al metro

Societat
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Niall Horan al Palau Sant Jordi

Transport
El número 6 es va incorporar al servei del Tramvia Blau el 1937 / Foto: Arxiu TMB

TMB celebra els 125 anys del Tramvia Blau obrint visites a aquesta icona del transport de la ciutat

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons