Header Top menu
Xangai estrena la línia automàtica de metro més llarga del món, de més de 42 quilòmetres
La megalòpoli xinesa inaugura tres línies gairebé alhora i torna a tenir la xarxa més extensa, amb 779 quilòmetres i 459 estacions.
Les dues metròpolis xineses més grans, Pequín i Xangai, sembla que competeixin per estirar al màxim les seves xarxes de metro. Pequín va fer un esprint a finals del 2019 que va situar la seva xarxa en primera posició mundial, amb 699 quilòmetres i 405 estacions, però Xangai ha reaccionat amb l'obertura de tres línes entre el desembre passat i aquest gener, que han catapultat la seva fins als 779 quilòmetres i 459 estacions.
L'última inauguració va ser dissabte: la línia 15, de 42,3 quilòmetres i 29 estacions, de conducció automàtica, com la majoria de les que es construeixen de nova planta a la Xina. Una fita tecnològica d'abast global, ja que es converteix en la línia de conducció automàtica més llarga del món (de nivell 4, sense necessitat d'empleat a bord dels trens) de les que funcionen actualment. Hi ha projectes de dimensions més grans en curs d'execució, entre els quals el de la línia 9/10 del metro de Barcelona.
Al mateix temps, la Xina acapara les cinc primeres posicions entre les xarxes de metro de més longitud i ocupa 13 posicions entre les 20 més extenses.
Més informació sobre l'estrena en aquest article de Metro Report International.
- ConceptesMetro automàticLlocsDe tot arreuAnys2021