Header Top menu
La T-Mobilitat es presentarà al Congrés de Mòbils del 2017
El nou sistema de validació basat en la tecnologia sense contacte, que permetrà passar de la banda magnètica al xip, es començarà a implantar a Barcelona i les sis corones metropolitanes el 2017, segons ha anunciat el conseller Josep Rull.
El titular de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Josep Rull, ha actualitzat les previsions de desplegament de la T-Mobilitat en una entrevista concedida a l’agència Europa Press i que s’ha difós el cap de setmana passat: presentació i inici de la implantació a Barcelona el 2017, extensió al conjunt de Catalunya el 2018.
La presentació pública, segons ha concretat, tindrà lloc dins del Mobile World Congress 2017, que se celebrarà del 27 de febrer al 2 de març al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, a l'Hospitalet de Llobregat. "A Catalunya hi ha una aposta de primer ordre per la smart mobility, i la T-Mobilitat és l’expressió més ambiciosa de la smart mobility al conjunt d'Europa", ha destacat el conseller Rull.
Coexistència dels dos sistemes
El que començarà el 2016 és la instal·lació de la nova maquinària per a la validació sense contacte a l'entrada de les estacions, equips que conviuran amb el sistema magnètic actual durant un temps per facilitar a l'usuari el canvi tecnològic, i es mantindran els títols actuals.
Part del retard en la implantació d'aquest nou sistema es deu al fet que Generalitat, ATM i Ajuntament de Barcelona han tornat a negociar per introduir modificacions que millorin el control públic del projecte, de manera que l'administració mantindrà la definició del sistema tarifari, la xarxa de comercialització i l'explotació i control de les bases de dades en el marc d'una governança intel·ligent. Es pot seguir l'evolució del projecte al web de l'ATM.
Substitució de 84 targetes diferents
En el futur la T-Mobilitat substituirà els 84 abonaments actuals (14 tipus de títols per sis zones de transport). La seva tecnologia contactless incorpora un xip electrònic que es podrà implantar a la mateixa targeta i en altres suports com ara rellotges, polseres, roba i en telèfons mòbils que disposin de la tecnologia Near Field Communication (NFC).
Així, els usuaris de l'àrea de Barcelona ja no hauran de portar diferents targetes en funció de les zones o dels viatges que prevegin realitzar, sinó que el preu del transport estarà adaptat a la mobilitat de cada ciutadà de manera que es premiarà la recurrència: el preu del viatge serà més barat com més desplaçaments es facin. El sistema manté les bonificacions socials per a famílies nombroses, monoparentals, jubilats i aturats, i permet conèixer el perfil de l'usuari de transport, que disposarà d'un registre i un accés directe al seu compte.
- ConceptesInnovacióTecnologiaTicketingInstitucionsAjuntamentATMGeneralitatLlocsBarcelonaAnys2016