Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. El Tramvia de L'Arrabassada, Un Exemple Dels Primers Transports D'oci de Collserola
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
27.07.2021
Redacció

El tramvia de l'Arrabassada, un exemple dels primers transports d'oci de Collserola

Imatge
El tramvia circulant per Barcelona / Foto: Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya
El tramvia circulant per Barcelona / Foto: Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya
< >El tramvia circulant per Barcelona / Foto: Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya
El tramvia circulant per Barcelona / Foto: Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya

El Tranvía 48: 110 años del tranvía de la Rabassada https://t.co/s3oP0esb59

— Ricard Fernández V (@Riferval) July 15, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

L'historiador local de Barcelona i dels transports Ricard Fernández Valentí ens apropa, a través del seu bloc El tranvía 48, a la interessant història del tramvia de l'Arrabassada des dels inicis, l'any 1911. Un interessant treball d'investigació que ens aporta llum sobre els orígens dels transports públics a la nostra estimada ciutat.

Fa un segle i una dècada de la posada en servei del mític tramvia de muntanya que connectava el nucli urbà de Barcelona amb el casino de la carretera de l'Arrabassada, en uns temps en què la muntanya de Collserola va ser ideada com a espai per a la construcció d'hotels, restaurants i parcs. I per afavorir la ràpida mobilitat entre la serra i el centre de la ciutat era imprescindible la creació d'un transport ferroviari de muntanya. Barcelona havia de ser un indret turístic d'interès internacional. Ja el 1911, s'havia de convertir en una "estació d'hivern", com es deia en aquella època. 

El primer precedent del tramvia de l'Arrabassada va ser el Tramvia Blau, inaugurat el 1901 per l'empresari i farmacèutic Salvador Andreu i Grau. Més tard, el va seguir el funicular del Tibidabo i el parc d'atraccions. A la muntanya també van construir-se torres i altres equipaments com l'Observatori Fabra. La zona s'animava i el tramvia no va trigar a arribar. Si vols saber com continua el viatge, no et perdis el complet article del Ricard Fernández. 

Imatge
El tramvia de la carretera de la Rabassada en blanc i negre / Foto: Arxiu Municipal de Barcelona

El tramvia de la carretera de l'Arrabassada, en blanc i negre / Foto: Arxiu Municipal de Barcelona

Darrera modificació
27.07.2021
Tema
Història
  • ConceptesCuriositatsHistòricAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Curiositats del passat: el tramvia Washington 1631 en acció

Contingut relacionat

Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jamiroquai al Palau Sant Jordi

Transport
Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa
El bus autònom en proves ahir a Montjuïc. /Foto: Eduard (TMB)

TMB prova per primer cop un bus autònom que circularà per Montjuïc durant 10 dies

Transport
Imatge
Un voluntari del Banc dels Aliments col·laborant amb la recollida del Gran Recapte en un supermercat de Barcelona/ Foto: Banc dels Aliments

#TMBRecomana col·laborar amb el Gran Recapte del Banc dels Aliments

Societat
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons