Header Top menu
El tramvia de l'Arrabassada, un exemple dels primers transports d'oci de Collserola
El Tranvía 48: 110 años del tranvía de la Rabassada https://t.co/s3oP0esb59
— Ricard Fernández V (@Riferval) July 15, 2021
L'historiador local de Barcelona i dels transports Ricard Fernández Valentí ens apropa, a través del seu bloc El tranvía 48, a la interessant història del tramvia de l'Arrabassada des dels inicis, l'any 1911. Un interessant treball d'investigació que ens aporta llum sobre els orígens dels transports públics a la nostra estimada ciutat.
Fa un segle i una dècada de la posada en servei del mític tramvia de muntanya que connectava el nucli urbà de Barcelona amb el casino de la carretera de l'Arrabassada, en uns temps en què la muntanya de Collserola va ser ideada com a espai per a la construcció d'hotels, restaurants i parcs. I per afavorir la ràpida mobilitat entre la serra i el centre de la ciutat era imprescindible la creació d'un transport ferroviari de muntanya. Barcelona havia de ser un indret turístic d'interès internacional. Ja el 1911, s'havia de convertir en una "estació d'hivern", com es deia en aquella època.
El primer precedent del tramvia de l'Arrabassada va ser el Tramvia Blau, inaugurat el 1901 per l'empresari i farmacèutic Salvador Andreu i Grau. Més tard, el va seguir el funicular del Tibidabo i el parc d'atraccions. A la muntanya també van construir-se torres i altres equipaments com l'Observatori Fabra. La zona s'animava i el tramvia no va trigar a arribar. Si vols saber com continua el viatge, no et perdis el complet article del Ricard Fernández.
El tramvia de la carretera de l'Arrabassada, en blanc i negre / Foto: Arxiu Municipal de Barcelona
- ConceptesCuriositatsHistòricAnys2021