Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La força dels braços, energia renovable del passat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.10.2021
Redacció

La força dels braços, energia renovable del passat

Imatge
Tramvia de tracció humana al Japó / Foto: Elstner Hilton
Tramvia de tracció humana al Japó / Foto: Elstner Hilton

Tramvia de tracció humana al Japó / Foto: Elstner Hilton

Tramvia de tracció humana al Japó / Foto: Elstner Hilton

Rails i ferradures. La tracción humana por empuje. https://t.co/E7FKnw0R37 pic.twitter.com/0kKVbEL5qO

— transport.cat (@transportcat) September 30, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Electricitat, gasoil, gas natural, vapor, tracció animal: els sistemes ferroviaris fan servir o han fet servir alguna d'aquestes propulsions, qui sap si en el futur complementades o substituïdes per l'hidrogen. Però també han existit vehicles de transport empesos per persones, com detalla l'article que compartim del blog Rails i Ferradures, gràcies al qual descobrim que al Japó van funcionar una trentena de línies de tren de tracció humana fins ben entrat el segle XX. El més sorprenent és que en termes econòmics la força dels braços dels treballadors sortia més a compte que la dels animals...

Rickshaws i bicitaxis serien derivats turístics d'una llarga tradició de tracció humana aplicada al desplaçament de viatgers i mercaderies.

Darrera modificació
11.10.2021
Tema
Història
  • ConceptesCuriositatsHistòricLlocsDe tot arreuAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'estació Navas l'any 1957. Foto Puig Farran / Arxiu Fundació TMB

Setanta aniversari de l’estació Navas de la línia 1 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Accés original a l'estació de Marina / Arxiu Fundació TMB (Foto Puigfarran)

L’estació de Marina arriba a nonagenària

Història
Imatge
Proves amb Videotext, Telebus i pantalles als autobusos / Fotos: Arxiu TMB

Més de 30 anys d’avenços fins al modern Sistema d’Informació a l’Usuari (SIU) al bus

Història
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història

Últimes notícies

Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

Dues obres ferroviàries coincidiran aquest estiu: la renovació de via a l'L4 de metro per garantir un servei de màxima qualitat i la connexió del tramvia que afectarà la T4

Transport
El Barcelona Night Tour ofereix per dotzè any consecutiu una ruta nocturna per llocs emblemàtics de la ciutat / Foto: Pep Herrero (TMB)

El Barcelona Night Tour comença aquest divendres una nova temporada

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2023

Transport
Imatge Global Public Transport Summit / Font: UITP

TMB, Ferrocarrils i Renfe, protagonistes del congrés de transport públic més important del món

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons