Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha incorporat David Prat com a nou director de la xarxa de Metro. En el càrrec des de fa uns dies, Prat ha visitat avui el Centre de Control de Metro i l’estació de la Sagrera, acompanyat per la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores.
David Prat (Vallcebre, 1973) és enginyer de Camins, Canals i Ports i graduat en enginyeria de Tecnologies Aeroespacials. La seva carrera professional ha estat vinculada principalment al servei públic, ocupant diferents càrrecs al departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat. Des de gener de 2022 i fins ara ha estat director general d’Infraestructures de Mobilitat, des d’on ha impulsat projectes de planificació, conservació i modernització de les xarxes viàries i ferroviàries catalanes.
El nou director del metro de Barcelona havia estat també subdirector general de Programació i Execució, cap del Servei de Mobilitat de les Terres de l’Ebre i subdirector general de Planificació i Projectes. En la seva dilatada trajectòria, destaca la seva participació en projectes com l’impuls de la línia L9, les prolongacions dels FGC a Sabadell i Terrassa, l’ampliació de la C-58 entre Terrassa i l’AP-7 o l’ampliació de la C-17 entre Granollers i Parets.
David Prat també ha treballat al sector privat, on va realitzar projectes com la redacció del projecte d'arquitectura i instal·lacions de l'L5 del metro en el tram Horta-Vall d’Hebron.
Amb un profund coneixement del territori i les necessitats de mobilitat, així com del funcionament de les administracions públiques, el lideratge de Prat se suma al talent i la dedicació de totes les persones que formen Metro de Barcelona.
Prat agafa el relleu d’Òscar Playà que ha iniciat una nova etapa professional i a qui TMB agraeix la seva dedicació dels darrers anys a la direcció de Metro.