Aquest diumenge, 14 de desembre, arriba la tradicional cita solidària de la televisió catalana, arriba la 34a edició de La Marató de 3Cat que enguany recaptarà fons per lluitar contra el càncer, una malaltia que té un profund impacte social i que encara planteja molts reptes en la recerca. Ramon Pellicer presentarà en solitari el maratonià programa benèfic, que cada any es dedica a una malaltia i recull donatius per impulsar la investigació.
Fer un donatiu és molt fàcil i es pot fer de diferents maneres: per internet, per bizum al 33333 o bé per transferència bancària. Només el dia de La Marató, diumenge, 14 de desembre, es podrà fer trucant per telèfon, al 900 21 50 50.
'Detectem-ho. Arreglem-ho'
La Marató del 2025 dedicarà la seva capacitat de sensibilització i mobilització al càncer, per tots els reptes que encara planteja la malaltia. D'una banda, contribuirà a conscienciar sobre tot el que està a l'abast de la ciutadania per prevenir-la i detectar-la a temps i, de l'altra, destinarà recursos a la recerca oncològica de Catalunya, un sector punter en l'àmbit internacional que podrà aportar avenços tangibles en la qualitat i l'esperança de vida de les persones afectades.
Sota el lema Detectem-ho. Arreglem-ho la iniciativa solidària dedicarà els diners recaptats a la divulgació i l'impuls de la recerca en càncer, una de les principals causes de mort a Catalunya i a tot el món. El 2024, a Catalunya van morir 17.000 persones per aquesta patologia (46 persones cada dia i dues cada hora) i se'n van diagnosticar 45.600 casos nous, segons dades del Departament de Salut. Tot i que gràcies a la recerca s'ha avançat molt en la supervivència de les persones afectades, també n'ha crescut la incidència. La comunitat científica pronostica que durant el 2025 els casos de la malaltia augmentaran un 3,29%. Aquesta és una tendència creixent des de fa anys que s'explica per l'increment de l'esperança de vida i els tipus d'hàbits de la societat.
Des del 1992, La Marató ha recaptat més de 257 milions d'euros, ha finançat 1.084 projectes de recerca i gairebé 11.800 investigadors se n'han beneficiat per a portar a terme els seus estudis.
TMB hi col·labora fent difusió de la campanya.