Tenerife ha acollit aquests dies d'inicis de juny els 30ns Comitès Tècnics de l'Associació Llatinoamericana de Metros i Subterranis, que ha reunit representants clau de l'àmbit ferroviari i de la mobilitat iberoamericana.
Aquesta setmana, l'Espai Cultural Caja Canarias de Santa Cruz de Tenerife ha acollit els 30ns Comitès Tècnics de l'Associació Llatinoamericana de Metros i Subterranis (ALAMYS) amb una àmplia presència de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Així, dilluns 2 la secretària general d'ALAMYS i directora de l'àrea d'administració i finances de TMB, Lola Bravo, i el vocal primer d'ALAMYS i conseller delegat de TMB, Xavier Flores van donar la benvinguda a la nombrosa comitiva, acompanyats de José Manuel Bermúdez, alcalde de Santa Cruz de Tenerife; María Fernández, directora general de Transports i Mobilitat del govern canari i Eulalia García, presidenta de Metrotenerife i consellera insular de Mobilitat.
En els seus parlaments, Xavier Flores i Lola Bravo van destacar que aquests dies es reuneixen més de 150 representants d'operadors i experts del sector de Llatinoamèrica, Espanya i Portugal per abordar temes relatius a la gestió, la planificació, el manteniment, l'operació i el màrqueting de metros i tramvies. Així, les seves intervencions van donar el tret de sortida a una setmana de treball tècnic, col·laboració i visió compartida cap a un sistema de transport innovador a Iberoamèrica.
4 dies, més de 60 ponències
TMB ha format part de diversos grups de treball i comitès, per exemple, dimarts, Jordi Micas, director de l'àrea tècnica de Metro, va exposar l'experiència del suburbà en monitoratge i bessó digital a la comissió de manteniment i el responsable de projectes, planificació de Metro, Roberto Páez, va explicar l'estratègia operativa al metro barceloní, dins el comitè d'operacions. Al migdia, Xavier Flores va dinamitzar el col·loqui "Com transmetre a l'usuari que el cost del transport és superior a la tarifa que paguen". I el mateix dimarts, TMB va intervenir en un grup de treball centrat en màrqueting, liderat per Joaquim Balsera, director de l'àrea de màrqueting i negocis corporatius de TMB, on l'operador català va explicar la seva visió i estratègia respecte de les campanyes de civisme i les accions de marca i també va posar com a exemple la campanya del centenari de Metro; a més de parlar de la comunitat digital de TMB.
Durant cinc dies, de l'1 al 5 de juny, els comitès han reunit més de 150 representants de metros, tramvies, ferrocarrils, autoritats de transport i altres entitats del sector ferroviari, a més d'altres convidats amb què col·labora ALAMYS, tant d'Espanya com de Portugal i d'Iberoamèrica.