Un grup d'estudiants de l'Escola del treball guanyen el repte presentat per TMB al MetropoliFPLab amb una App que permet a les usuàries fer comunitat i sentir-se més segures, durant els seus trajectes en transport públic.
La Clara Mas, l’Anthony Joel i l’Àlex Mañosa, de l’Escola del Treball de Barcelona, van resultar guanyadors del repte llençat per l’Àrea de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat de TMB i TMBInnova, durant la quarta edició del MetròpolisFPlab. 50 equips van decidir respondre a la pregunta “Com podríem fer que les dones se sentin més segures al transport públic?" I de totes les propostes, en va sortir com a més votada l’exposada per l’equip Origami, format per aquests tres estudiants del CFGS de Disseny i edició de Publicacions Impreses i Multimèdia.
Aplicació Athena
Els alumnes van optar per presentar una aplicació anomenada Athena per donar solució a la qüestió plantejada per TMB. L’aplicatiu busca crear col·lectivitat entre les usuàries i permet la utilització de tota una varietat d’eines i funcions per millorar la seguretat de la dona durant els seus trajectes al transport públic.
Athena proposa eines que permetrien registrar-se, compartir la ubicació o informar a la resta de les usuàries dels trajectes a realitzar en temps real, així com participar en xats i fòrums en directe. Aquesta xarxa, creada mitjançant l’aplicació, possibilitaria a les persones usuàries crear comunitat i ajudar a crear dintre del transport públic un entorn més segur.
El projecte del MetròpolisFPLab
El MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació oberta amb l’objectiu de potenciar les competències transversals en l’FP a través de projectes reals d’innovació amb empreses.
En aquesta quarta edició s’hi van presentar més de 700 alumnes de 30 centres de Barcelona i l’àrea Metropolitana, que es van agrupar en 255 equips per buscar resposta a 12 reptes reals com el presentat per l’Àrea de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat de TMB, i TMBInnova.
Es tracta del tercer cop que TMB participa en el MetròpolisFPLab, després d’haver presentat en darreres edicions altres reptes referents a l’experiència dels usuaris o a la millora de l’ús dels seients reservats al transport públic.