03.02.2022
Autor
Premsa TMB

TMB realitzarà una renovació integral de 3 km de via a l'L5 de metro

Subtítol

Les obres, que suposen una inversió de 15 milions d'euros, permetran reduir el nombre d'incidències, solucionar problemes de vibracions en diversos sectors, proporcionar un major confort i millorar les freqüències

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) realitzarà aquest 2022 una renovació integral de via en diferents trams de l’L5 de metro perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Una renovació necessària que permetrà reduir el nombre d'incidències originades en la infraestructura i solucionar les vibracions per l’ús de la infraestructura.

L'obra farà també que el viatge sigui més confortable i prepararà l’L5 per incrementar en un futur proper l'oferta de trens i millorar així les freqüències de pas. A més, durant l'obra es podrà extreure el material amb contingut d'amiant identificat a l'estació de Maragall, en el marc del pla de TMB per eliminar progressivament l'amiant de totes les seves infraestructures.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que es tracta "d’una obra necessària i imprescindible per posar al dia una infraestructura, que és de les més utilitzades a la xarxa de metro” i ha recordat que "el nostre objectiu és garantir que tota la ciutadania disposi d'una xarxa de metro potent, eficaç, amb la màxima qualitat, i per això cal invertir i renovar amb les obres necessàries per aquesta millora constant en les infraestructures del transport públic a la nostra ciutat” tot assenyalant la importància de l’anomenada Barcelona del metro. A més, la presidenta de TMB ha assegurat que la renovació i totes les millores que comporta permet seguir amb una xarxa de metro “com a principal resposta a les necessitats de mobilitat de la ciutadania".

Laia Bonet entre el director de Metro, Òscar Playà i el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi / Foto: TMB

Per portar a terme aquesta renovació de la via, les obres s'executaran en dues fases amb l'objectiu de minimitzar l'impacte en els usuaris.

Imatge
Esquema del tall de Setmana Santa (fase 1)
Imatge
Esquema del tall de l'estiu (fase 2)

Durant el primer tall, en deu dies per Setmana Santa, es farà la renovació integral de la via de dos trams de 300 metres entre Verdaguer i Sagrada Família i entre La Sagrera i Congrés. A més s'instal·larà un nou aparell de via a l'entrada de La Sagrera que permetrà que aquest important intercanviador pugui estar operatiu durant l’obra de l’estiu que serà més llarga. Tanmateix, s’aprofitarà per obrir un pou per a l’entrada i sortida de material a Sagrada Família i retirar els materials amb contingut d'amiant a Maragall.

Durant l'estiu es renovarà de forma integral la via des de Congrés a Horta. En total, 3 quilòmetres de via doble seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, necessària també per l'antiguitat del tram La Sagrera - Horta, que es va posar en servei entre el 1959 i el 1967. En l’execució s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques i  se subjectaran  amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.

Reforç de la xarxa de metro

Durant el tall del servei de metro de Setmana Santa la meitat de dies són laborables i la meitat festius, i s'oferirà la xarxa de metro com a alternativa de mobilitat més eficient. El reforç a la resta de línies de metro serà al voltant d'un 20%, depenent de la franja horària. Durant el tall d'estiu, la xarxa de metro es reforçarà entre un 8% i un 15% respecte a l'oferta habitual dels mesos de juliol i agost, respectivament. També es reforçaran les línies de bus H8 (Diagonal - La Sagrera) i D50 (Virrei Amat - Verdaguer) que tenen un recorregut complementari als trams afectats.

En tots dos talls, com a complement a la xarxa de metro, TMB posarà en funcionament un servei de llançadora amb 30 autobusos articulats en el tall de Setmana Santa, el nombre màxim que es pot posar en circulació sense provocar el col·lapse del trànsit en aquests carrers. Al tall d’estiu, el servei complementari de bus estarà entre 19 i 22 autobusos articulats.

El pròxim 28 de març s'iniciarà la presència d'informadors a les estacions afectades pels talls i en els principals intercanviadors de la xarxa de metro, en aquesta mateixa data, el planificador de viatge Vull Anar ja permetrà a les persones usuàries tenir la informació del tall a la plataforma. TMB vol garantir que els usuaris i les usuàries de la xarxa de Metro afectats disposin de tota la informació amb les alternatives de mobilitat més adients en cada cas. Per això, es farà un gran esforç comunicatiu i es desplegaran informadors a totes les estacions afectades i punts d’interès. A més, la megafonia, les pantalles d'informació, la web i les xarxes socials de TMB informaran d'aquests talls amb la mateixa antelació.

Totes les alternatives al viatge són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

Darrera modificació
03.02.2022
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa/tmb-realitzara-renovacio-integral-de-3-km-de-ll5-de-metro