Autor
Oriol Pàmies

Tot a punt per a la fase intensiva de l’obra de separació de la L4 i la L11 a Trinitat Nova

Rosa Alarcón emmarca l’actuació en el conjunt de millores i la modernització del sistema de transport públic per continuar la recuperació de la demanda.

Demà, 1 de juliol, comença la suspensió de servei a la línia 11 de metro, que durarà fins al 12 de setembre, i el tancament de l’estació Trinitat Nova de la línia 4 fins al 31 d’agost. És el temps que la Generalitat aprofitarà per executar la part principal de l’obra de millora d’aquesta estació, en què les dues línies comparteixen andana i en el futur podran funcionar de manera independent. Així la L4 podrà circular amb més freqüència i la L11 es podrà acabar d’automatitzar.

“El que fem és una actuació per millorar l’experiència del viatger del transport públic”, ha ressaltat la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. “En aquests moments de recuperació del transport públic després de la pandèmia, és imprescindible millorar les freqüències, la capacitat i la seguretat dels usuaris”, ha assegurat, i ha apuntat que la demanda va augmentant i es troba ja a la ratlla del 70% del que era habitual abans de la crisi. S’ha invertit, a més, la relació entre volum d’ús del transport privat i del transport públic a Barcelona a favor d’aquest últim.

Amb les obres en curs, es prolongarà l’andana existent de manera que els trens de la línia 11 faran servir el nou punt de parada i deixaran lliures les dues vies a banda i banda de l’andana existent per als trens de la línia 4, que podran alternar-se en les sortides i fer-les amb intervals més curts. A banda, la nova andana de la línia 11 de Trinitat Nova s’equiparà amb portes d’andana automàtiques igual que les altres tres estacions perquè els trens puguin funcionar sense conductor en tot el recorregut. També es construirà una nova sortida d’emergència i es faran altres millores a l’estació, segons ha explicat Pedro Malavia, subdirector general de Programació i Execució del Departament de Polítiques Digitals i Territori.

Campanya de difusió

TMB està desenvolupant des de la setmana passada una intensa campanya de comunicació per explicar les afectacions i les alternatives a la suspensió parcial del servei de la línia 11 de metro i a l’estació de Trinitat Nova de la línia 4.

Per donar la màxima informació a la ciutadania, la campanya comporta la presència d'informadors a les estacions i parades de bus especial de Via Júlia, Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre Baró / Vallbona, Ciutat Meridiana i Can Cuiàs, on respondran les qüestions que plantegin els usuaris fins al dia 7 de juliol. També hi ha cartelleria molt visible, missatges de megafonia, continguts a la pàgina web i posts a les xarxes socials.

Al mateix temps que se suspèn el servei de metro s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre Via Júlia i Can Cuiàs (de l'1 al 31 d'agost) i des de Trinitat Nova a Can Cuiàs (a partir de l'1 de setembre), amb parada a prop de les estacions, però segons el desplaçament poden ser preferibles altres combinacions amb la xarxa de transport existent a la zona, com la línia 3 de metro (amb connexió a Trinitat Nova), les línies regulars d’autobús de TMB D50, H2, 62, 76 i 180 o la xarxa de Rodalies amb l'enllaç a Torre Baró.

Darrera modificació
divendres, juliol 2, 2021 - 09:03
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/transport/tot-punt-fase-intensiva-de-lobra-de-separacio-de-l4-l11-trinitat-nova