Autor
Carme Becerra

Els webs de transports d’oci de TMB esdevenen un referent per als visitants de Barcelona

Quan es compleix un any de la renovació dels webs del Barcelona Bus Turístic, el Telefèric de Montjuïc i el Catalunya Bus Turístic, l'increment del trànsit i la procedència dels visitants demostren que els turistes els consideren una bona font d'informació.

En només un any de vida (que es compleix aquest febrer), els nous webs de transports d'oci de TMB (el Barcelona Bus Turístic, el Telefèric de Montjuïc i el Catalunya Bus Turístic) han esdevingut una font d'informació essencial per als visitants de la ciutat de Barcelona. No només pel que fa a aquests serveis de transport i a la seva oferta, sinó també per la completa informació que ofereixen quant a llocs turístics d'interès, com arribar-hi, què fer, informació pràctica, curiositats, etc. A més, tots els webs estan disponibles en diferents idiomes (fins a 6) per facilitar la consulta als visitants.

Prenent com a exemple els webs del Barcelona Bus Turístic i del Telefèric, el primer ha rebut el darrer any més de 550.000 visites (un 22,5% més que el site anterior), i el segon s'ha apropat a les 300.000 sessions (l'increment supera, en aquest cas, el 75%). Una dada rellevant és que més de la meitat de les sessions de navegació (58% en el Bus Turístic i 55% en el Telefèric de Montjuïc) tenen origen en altres països. A tots dos webs, entre els 5 països des d'on es fan més consultes hi figuren Regne Unit, França, Estats Units, Alemanya i Itàlia. Si ho ampliem a 10 països, també hi apareixen els viatgers procedents de l'Argentina (en tots dos casos) o el Canadà (en el cas del Barcelona Bus Turístic), entre d'altres.

Sagrada Família, Font Màgica de Montjuïc o la Casa Batlló

Les estadístiques de pàgines web més visitades revelen les preferències dels turistes quant a llocs per visitar. Hi apareixen monuments emblemàtics, com la Sagrada Família, la Font Màgica de Montjuïc o la Casa Batlló; però també barris i indrets de la ciutat com el barri jueu del Call, la Rambla o el Mercat de la Boqueria; i també, per descomptat, punts de gran atracció turística com el Camp Nou o el Tibidabo. Les altres pàgines que atreuen més els visitants són les relacionades amb informació pràctica (horaris i preus, què es pot veure a Barcelona o com desplaçar-se per la ciutat).

A més de l'oferta de Barcelona, els webs de transport d'oci ofereixen contingut d'interès turístic d'arreu de Catalunya, a través del Catalunya Bus Turístic. Allà es pot escollir entre 8 excursions per descobrir la tradició vinícola catalana, la petjada de Dalí o els Pirineus, entre d'altres. Els tres webs estan permanentment actualitzats, són responsius (de fet, més del 50% de les consultes es fan des del mòbil), amb molt contingut visual i faciliten una navegació còmoda i intuïtiva. Feliç aniversari!

Darrera modificació
dimecres, febrer 27, 2019 - 11:29
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/empresa/webs-de-transports-doci-de-tmb-esdevenen-referent-visitants-de-barcelona