Autor
Redacció

Set de cada deu consultes al web de TMB es fan des d’un dispositiu mòbil

El lloc corporatiu a internet, disponible en tres idiomes i certificat com a accessible, ha assolit els 13,5 milions de sessions el 2018, nou màxim anual.

Les eines digitals de TMB tenen un protagonisme creixent en la comunicació de la companyia, alhora que es fan ressò de la tendència cap a la navegació mòbil. La plataforma principal, el web corporatiu, ha tornat a batre la seva marca d'usuaris, amb més de tretze milions i mig de sessions al cap de l'any 2018 (13.577.555), cosa que significa més d'un milió per sobre del total anterior (12.357.794). El canal ha guanyat un 4% d'usuaris nous (5.835.392).

A més, la navegació des de dispositius mòbils (telèfons o tauletes) continua creixent: ha passat de representar el 64% de les sessions al 67,96%, al mateix temps que les consultes des d'ordinadors d'escriptori han iniciat un suau descens.

El trànsit orgànic, provinent de cercadors d'internet, continua sent la principal font de consultes al web, molt per davant del trànsit referit, social o directe, amb un 73,82%. Les seccions i pàgines més visitades el 2018, per ordre, han estat el planificador de rutes Vull anar, la secció de bitllets i tarifes, el mapa de metro, la previsió de pas del proper bus (iBus), la consulta de línies de bus i de metro i la informació d'horaris.

Els tres continguts més clicats el 2018 des de la pàgina d'inici van ser la posada en servei de la darrera fase de la nova xarxa de bus, la campanya d'Hola Barcelona Travel Card en anglès, les obres de manteniment del metro durant l'estiu i el nou tram de metro L10 Sud.

Les principals novetats del web pel que fa a continguts han estat la remodelació de la secció de bitllets i tarifes per incorporar-hi la venda online, la creació del programa de punts en l'àrea privada dels usuaris del JoTMBé, la renovació de la secció Visita Barcelona i la remodelació de les pàgines d'atenció al client.

El web corporatiu actual de TMB es va posar en marxa el 2011, i el 2013 va obtenir la qualificació AA d'accessibilitat del consorci W3C.

Actualització de la TMB App

Per portar el transport públic virtualment a la butxaca no hi ha res com la TMB App. L'aplicació mòbil de TMB s'ha actualitzat per integrar-hi el registre opcional, una ampliació dels idiomes disponibles i la venda de títols. Aquestes novetats han propiciat el creixement dels usuaris recurrents, que han passat de 88.890 a 118.220 en les dues versions IOS i Android, és a dir, han crescut un 32,9% conjuntament, fins arribar als 51.945 usuaris en IOS i als 66.275 usuaris en Android.

Darrera modificació
dimarts, gener 15, 2019 - 10:40
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/empresa/set-de-cada-deu-consultes-web-de-tmb-es-fan-des-dun-dispositiu-mobil