Autor
Redacció

Arriba el primer tren de passatgers d'hidrogen del món: el Coradia iLindt

Title
Media Name: teuihugiwofrufredicrikushurucroclacrabrespagetishospuswiprolistanigafrustabranopophirajishephu

Les grans ciutats legislen i actuen per aconseguir reduir els nivells de contaminació de l'aire. Una gran part de la contaminació atmosfèrica prové del trànsit de vehicles de motors de benzina o dièsel. El dièsel és altament contaminant,  encara més que els de benzina: tots dos emeten quantitats de diòxid de nitrogen i petites partícules de matèria que poden causar càncer i problemes cardíacs.

A Barcelona, a partir de l'1 de desembre del 2017, els turismes sense etiqueta DGT (de gasolina anteriors al 2000 i els dièsel anteriors al 2006) i les furgonetes anteriors a Euro1 no podran circular dins la zona de baixes emissions  en episodi de contaminació. La restricció serà permanent a partir del 2020. D’altres mesures són la promoció del transport públic i dels carrils bici, les zones de pacificació de trànsit o les superilles.

Imatge
Bus d'hidrogen de Barcelona / Imatge: Arxiu TMB

Bus d'hidrogen de Barcelona / Foto: Arxiu TMB

Moltes empreses estan buscant sistemes de propulsió que siguin nets, ecològics, que respectin el medi ambient. Barcelona, a través de TMB, va ser fa 14 anys una de les pioneres a adherir-se al projecte CUTE (Transports Urbans Nets per a Europa), un programa de la Unió Europea per experimentar amb autobusos propulsats per hidrogen. Ara TMB forma part del grup d'usuaris d'un altre projecte, el JIVE, que busca desenvolupar aquesta propulsió a gran escala.

Ara, l'empresa Alstom, que fabrica combois per a TMB per a les seves línies de metro, ha trobat una solució per fabricar trens zero contaminats i que podrien substituir els actuals trens interurbans dièsel: el primer tren de passatgers d'hidrogen del món, el Coradia iLint.

El Coradia iLint és el primer tren de passatgers del món que funciona amb una cèl·lula de combustible d'hidrogen, que emet només vapor i aigua condensada. A més, el sistema de gestió de l'energia és híbrid: utilitza l'energia de frenada per recarregar les bateries.

El portal de tranports públics i mobilitat MobiliCités, en francès, explica que les autoritats del transport de la Baixa Saxònia, a Alemanya, han encarregat a Alstom la fabricació de 14 trens d'hidrogen Coradia iLint. Portaran viatgers a partir del desembre del 2021. Amb zero emissions, aquests trens nets per al medi ambient poden viatjar fins a 1.000 quilòmetres amb una càrrega completa i arribar a una velocitat màxima de 140 km/h.

El periodista Vincent Wever va gravar uns segons la sortida del tren d'hidrogen d'unes cotxeres:

Darrera modificació
divendres, novembre 17, 2017 - 08:08
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/xarxa/arriba-primer-tren-de-passatgers-dhidrogen-mon-coradia-ilindt