Autor
Redacció

'Urban sketching' al transport: el món del metro i el bus, dibuix a dibuix

Els urban sketchers observen la vida urbana del dia a dia per traslladar-la, segons l'estil de cadascú, a un quadern de dibuixos. Viatjant en bus o en metro, pots resultar ser un model, involuntari, del dibuix d'un d'aquests retratistes ambulants.

El bloc d'Uno mostra alguns d'aquests retrats de la quotidianitat dels viatgers al metro o bus de Barcelona. Cada dibuix està acompanyat de comentaris de l'autor que fan referència tant a l’espai on es desenvolupa l’escena com a les tècniques emprades en el dibuix: "El escenario era el metro y el momento esta mañana", "una muchacha obnubilada por su móvil me servía para ensayar una combinación de colores suave, no demasiado contrastada".

El blog guarda entrades interessants, com aquelles en què el dibuixant exposa comentaris dels esbossos que no li han quedat com ell esperava: "Había yo pensado que podría quedar guay un azul turquesa con un rojo carmín, puesto que son medio complementarios, y se me antojó que era una combinación que podía dar mucho juego. No podía estar más equivocado. En este caso concreto por lo menos, contribuye a una confusión general y no apoya nada para destacar el primer plano del dibujo. Eso sumado a una perspectiva mal encajada, da como resultado un sketch pobre, con un aire de 'lo que podría haber sido y no fue'."

Darrera modificació
dimarts, maig 30, 2017 - 08:31
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/xarxa/urban-sketching-transport-mon-metro-bus-dibuix-dibuix